• Aquablåärhennesögon

Vill ha tips på tatuering - nå´t m anknytn. till barnen

Ja, som rubriken lyder. Jag önskar tips från er ide´rika FL:are!
    Det ska vara någonting med anknytning till mina 2 barn.

• Svar på tråden Vill ha tips på tatuering - nå´t m anknytn. till barnen
  • Tonx

Det här har kanske inte direkt anknytning till barn, men jag ritade en älva till Nova som jag har tatuerat.
    En "skyddsälva" som ska vaka över henne
    Kommer att göra liknande med kommande barn också.

Såhär ser den ut:

• Aquablåärhennesögon

ÅH, vad fin den är!!!Ritade du den själv?

• Tonx
    Aquablåärhennesögon skrev 2007-06-29 14:11:50 följande:
    ÅH, vad fin den är!!!Ritade du den själv?
    Tack
    Jo, jag har ritat den själv, fast jag har använt en annan bild som bas, alltså månen och älvan som sitter på, men alla detaljer och så är mina egna
  • Chax

Min sambo har våra barns personnummer tatuerade på vänster arm!
    (Han gjorde det nog mest för han kunde aldrig komma ihåg dom sista fyra siffrorna).

Tonx: fin tatuering!

• Fia 85

Har en tatto på benet. som är en stjärna. Felicia e stjärnan i mitt liv! Sen skrev ja hennes namn o daatum i de..;) bild finns i gallerit

• Jossi78

Här är en av mina, har en till i galleriet

• Bluescreen

Jag har min sons namn på benet, samt stjärnor runt. Den är långtifrån klar men ligger i galleriet, om du väntar några minuter så ska jag lägga upp en ny.

• Isens mamma

Jag funderar på att tatuera mitt barns namn och födelsedatum i kanten, precis under mitt kejsarsnittsärr. Som en liten signatur från den som är anledning till ärret. En väldigt liten tatuering blir det dock. Gillar inte stora, har en älva på axeln som är en ungdomssynd... Men det här lilla namnet skulle ju inte synas på samma sätt.

• FruSöderström

Sitt barns hand- eller fotavtryck tror jag skulle vara fint.

• Luddes matte
    Luddes matte skrev 2007-06-29 15:24:26 följande:
    Jag håller på o försöker få till en snygg design på tattuering till mina barns ära...www.familjeliv.se/Forum-5-179/m21672844.html kika gärna in o tyck till
    Så här står deet i mitt TS:

Jag skulle vilja ha med minstingens (Tyko's) hand som jag har scannat in från en gips avtryck(den var bara 3.8cm: lång fingret till längst ner på handflatan när han föddes) och alla mina barns namn (eller initialer..) Leo, Jack, Tyko
    Vilken lycka! Jag är älskad av fyra killar!
  • MammaNova

Jag ska göra det kinesiska tecknet för mamma och skriva Nova under , det tycker jag är fint !

• Aquablåärhennesögon

Vilka fina tatueringar, tjejer!!!!Tack för ideerna!

Svar på tråden Vill ha tips på tatuering - nå´t m anknytn. till barnen