• Millah

äckliga katt!!

Usch vår katt löper just nu och det är verkligen as jobbigt =/ hon går runt och skriker och hoppar på handtaget till ytterdörren HELA nätterna( ja jag vet att dom beter sig så när dom löper ) men det är så jobbigt. Hon kissar överallt VERKLIGEN överallt på mattor i sängarna, på golven , balkongen ja överallt.. usch..sonen är efter henne hela tiden drar i henne men hon bryr sig inte då hon nu löper utan verkar rent ut sagt njuta av det ( bläää ) men får jaga honom som en tok hela tiden så han inte är efter henne men det blir jobbigt eftersom hon gärna springer efter honom ,det har hon aldrig gjort tidigare hon verka gilla han just nu bara..

Ville väl bara egentligen skriva av mig lite är strött på henne nu önskar bara att hon kunde sluta nu!

Någon som vet ungefär hur länge dom löper??

• Svar på tråden äckliga katt!!
  • Jossi78

Kan du inte kastrera katten? Då slipper du sånt! Vet inte hur länge dom löper, men kanske några dagar!

♥ Mamma till världens finaste tjejer. Gravid med 4:an♥
  • ballerinamuffins

De kan variera från katt till katt hur länge de löper, från en vecka till en månad.
    jag har fått ett tips en gång att köpa kattmynta till kisen de gör på nått sätt att de lugnar sig. de hjälpte värst inte mycket på kisen vi hade men kankse på din kise,

ge henne en karl annars så kankse hon lugnar sig;)

• Majsan70

De går ungefär en vecka i höglöp på det viset, men det kan oxå ta längre tid. Vissa katter löper dessutom med 1 veckas mellanrum.

KASTRERA det är verkligen på tiden. Att du är trött på henne förstår jag men det är ju ditt eget val så då får man stå ut.

Själv har jag (för tillfället bara en), en hona som löper varannan vecka. Men jag klagar inte eftersom det är mitt val att ha avelskatter.

• Millah

Jossi78 : jo vi har faktiskt tänkt kastrera henne men har liksom aldrig blivit av..

Ballerinamuffins : vad tur att vi har det hemma då, hehe får nog ta och testa det :)

• MrsNelson

det är nog bäst att kastrera...en del katter löper i princip oavbrutet...och det är hemskt...deras jävla skrikande...

• Sussela

Ja jag håller väl med de andra, att kastrera vorej u det bästa.. om du vill göra det vill säga. Alla våra honkatter är kastrerade, den ena var heltgalen innan, gick runt o skrek o var pilks som en galning hela dagarna hehe, kastrering hjälpte!! Så nu är hon "normal" igen *pust*

Vår älskade lilla Nellie är äntligen här!
  • Sussela

Läste det ni skrivit om kattmynta.. vi har det hemma, och när vi gav det katten när hon var pilsk så blev hon bara ännu värre!! Så jag hade vekligen inte gett det *ler*

Vår älskade lilla Nellie är äntligen här!
  • Millah

Okej tack för era svar det blir nog en kastrering.
    Men måste amn vänta tills hon har slutat och löpt då eller??

• Majsan70
    Millah skrev 2007-06-29 15:56:36 följande:
    Okej tack för era svar det blir nog en kastrering.Men måste amn vänta tills hon har slutat och löpt då eller??
    Ja, man bör vänta tills löpet är slut, men du kan ju gå in o bryta löpet med P-piller om du ringer vet o får ett recept o samtidigt bokar en tid.
  • Blipp

Jag har två katter som avlöste varandra med löpningarna. Den ena började kissa inne, men det var snabbt avklarat med sterilisering. P-piller kan hjälpa, men det är ju ingen lösning i längden pga tumörrisken. Ska du inte ha kattungar av den, så tycker jag sterilisering verkar vara det enda vettiga alternativet. För djur som kissar inne kan man ju inte ha. En kompis har en steriliserad hankatt, som gör honan skendräktig, så att den endast löper var 3:e månad. Detta för att hon ska avla på den, men inte vill att den ska löpa hela tiden.

• Millah

okej men då får jag hoppas på att det slutar snart hon har hållt på sen i måndags. Sen blir det en kastrering.

• Blipp

Om den löper ofta, så kan det vara smart att fixa p-piller fram tills man fått tid för sterilisering. Nu i semestertider kan man få vänta ett tag. Annars finns det risk att den hinner börja löpa igen, och då måste man boka en ny tid, eftersom katten inte ska löpa då.

• Pernilla75

Att kastrera/sterilisera en katt som inte ska gå i avel är det absolut bästa för både katten och er.

• SagaOmNatten

Du behöver inte alls vänta ut löpet. Jag steriliserade min honkatt mitt i ett löp. Det tar bara längre tid för hormonerna att försvinna.

Svar på tråden äckliga katt!!