allergisk mot soja ersättning?
testade att ge min son mjölkfri ersättning igår när vi var på stan. han blev jätte kinkig på kvällen. kan man vara allergisk mot det också? han har kolik och försöker därför undvika mjölkprodukter.
testade att ge min son mjölkfri ersättning igår när vi var på stan. han blev jätte kinkig på kvällen. kan man vara allergisk mot det också? han har kolik och försöker därför undvika mjölkprodukter.
var det en soyaprodukt? om det är ett litet barn så kan barnet utveckla en intolerans mot soyaproteinet, tror att dietister och bvc inte rekommenderar soya produkter som mjölkprotein ersättare.
1/3 av av mjölkallergikerna är sojaallergiska. Man ska med andra ord inte ge sojaersättnig till mjölkallergiker.
jaha ja. då kan jag med andra ord glömma allt vad ersättning heter. gud så krångligt
Min son har mycket magknip och sen så har jag mycket allergi och var väldigt allergisk mot mjölk när jag föddes, så nu när jag har slutat amma så ger jag han ersättningen nutramigen som är helt mjölkfritt. Vad jag kan läsa så inne håller det inte soja. Nutamigen och så finns det än till ersättning kommer inte ihåg vad den heter ger läkarna till de som inte tål komjölk.
Nakdelen med "nuttan" är att det är dyrt kostar ca 200 kr för 400 g men man kan få det utskrivet av läkare.