Bilbarnstol!? Bak eller Fram?
Ni som åker bil. Vart sitter bebisen?
När vi åker alla tre så sitter bebisen bak. Men när jag kör själv sätter jag henne fram så att jag kan se henne. Är det okey? Airbagen är förstås avstängd!
Ni som åker bil. Vart sitter bebisen?
När vi åker alla tre så sitter bebisen bak. Men när jag kör själv sätter jag henne fram så att jag kan se henne. Är det okey? Airbagen är förstås avstängd!
Johan åker alltid bak och har alltid gjort...
Eftersom vi har airbag fram så åler båda barnen alltid bak. När vi hade annan bil satt stora tjejen alltid bak, lillebror satt bak om vi åkte med båda och fram om bara jag och han åkte
När Melvin var riktigt liten så fick han åka framme.
Men när vi bytte bilstol åt han så fick han börja åka bak
Novalie har åkt både fram o bak.
Nu sitter hon bak för tillfället.
Innan var det lite svårt att aktivera henne i bilen, men nu vill hon sitta själv.
Min dotter sitter i mitten bak. Man kan stänga av airbagen fram men jag litar inte på att den inte kan utslösas ändå. Vi har en spegel på nackstödet så att jag ser henne när jag kör.
Tilde har alltid suttit fram. Finns för- och nackdelar med både fram och bak. Kolla på www.ntf.se, de har bla en avdelning med FAQ.
Personligen skulle jag inte sätta ett barn på en plats med airbag om inte hela sprängladdningen var urplockad. Fast vissa menar att instrumentpanelen blir försvagad om man gör det och inte ersätter med en atrapp. Inte heller alla biltillverkare tar på sig att ta bort/koppla ur airbags.
Min dotter har alltid suttit bak eftersom jag fått höra att mitten bak är den säkraste platsen i bilen. Man kan ju fixa en spegel så att man ser vad bebis håller på med. Har åkt med kompisar som haft barnet fram och då har det varit en himla massa prat med och kollande på barnet och letande efter utspottade nappar etc. Blicken har varit mer på barnet än på vägen. Men förstår att man kan tycka det känns tryggare för en själv att ha bebis fram.
Fram här oxå
I baksatet sa klart,.. aven om airbag ar avlost vem sager att den inte kommer att losa ut sig, varfor riskera??
Min son sitter i mitten i baksatet och har gjort sedan nyfodd. Han har leksaker pa sin bilstol som han roar sig med och andra leksaker i famnen,plus att jag har spegel som jag ser om jag e sjalv i bilen, annars sitter jag bak nar det e jag o pappan.