kräkningar hos barn runt ca. 2år??
Hej! Jag känner mig lite orolig då min son 2 år har en väldig tendens att kräkas för ingenting som det verkar... eller.. denna vecka har varit varannan dag då hans allmäntillstånd är som vanligt men han rätt som det är kräks och sedan åtegår till sitt vanliga pigga jag. Under året som gått har han vid enstaka tillfällen spytt på samma sätt, ingen magsjuka alltså..På ett halv år har han gått upp ca. 100 g vilket betyder att hans viktkurva sjunkit. Undrar om ngn känner igen symtomen? Kanske vid laktosintolerans? Han dricker inte mjölk men dock yogurt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-29 22:34:13:
Alltid i samband med feber kräks han, men det vet jag så har det varit från början, men detta är något annat, han verkar frisk ingen feber alltså...men jag har hört om ngn som pratat om sommarsjukan..men vet ej vad det äR?
fyy jag hatar när barnär sjuka och man inte vet vad det är... på bvc och vårdguiden tittar de bara på allmäntillståndet som är bra...men samtidigt är ju inte allt bra då han kräks så..nu denna vecka på tre olika dagar men under de senaste året kanske 1-2 gånger i månaden...