• fipa 2

ögonbrynspenna - vilken?

har yves rocher för tillfället (vet inte varför jag köpte den ens) hursomhelst så tycker jag den är dålig. den liksom "smular" av sig när man målar med den

dessutom så håller den inte så länge, den liksom försvinner efter ett tag

jag har rätt mörka ögonbryn och behöver penna för att rätta till dem, har tstat make up stores som man använder pensel till men det var ingen hit

tips på bra pennor?? märken då alltså

sen undrar jag om färgen ska vara mörkare eller ljusare än min egna bryn färg?

• Svar på tråden ögonbrynspenna - vilken?
  • Jessie Foxx

Jag använder MUS vanliga ögonbrynspenna och älskar den. Ta en nyans mörkare än dina ögonbryn och måla på löst...har haft den i flera år

Jag vill ha dig du är min du är bara min...
  • Xarisma

Jag har IsaDora och gillar den men i vanliga fall fyller jag i med en brun ögonskugga från Make Up store och en sneskuren smal pensel. Blir mer naturligt Penna använder jag bara när man ska ut och man ska dansa mycket och kan bli svettig mm Men till vardags funkar skugga bättre för ser bättre ut i dagsljuset!

• Tristanya

jag använder Body shops ögonbryns"penna".. ser ut som ögonskugga och så "penslar" men på det på ögonbrynen! fungerar jättebra för mig! ser mycket mycket mer naturligt ut än om man skulle måla med en penna! kostar ca 180kr men räcker jättelänge!

• fipa 2

xarisma

det var den jag testade, men det blev bara fel hehe

• Xarisma

Ögonbrynsfärg eller skugga? Jag kör ögonskugga istället för får bättre resultat

• fipa 2

det var tre färger i en burk som jag testade med en pensel som kostade rätt mycket

• Flutterby

Använder Rimmels pennor och är nöjd! Det sitter hela dagen, om man inte råkar "klia" bort det eller så.

• Tristanya

kanske ska tillägga att det finns med en jättebra "pensel" i burken.. kanske ska säga att det mer är som en borste!

• Tristanya

kanske ska tillägga att det finns med en jättebra "pensel" i burken.. kanske ska säga att det mer är som en borste!

• Estrella

Jag har Isadora.. Det som är bra med den (förutom att den är billig) är att den sitter kvar bra - även om man kliar eller sover med den. Det dåliga är att den smular sig ibland när man målar..

Skulle också vilja testa nått annat, men vet inte riktigt vad. Den här köpte jag för flera år sen, har aldrig haft nån annan..

• Solglimtar

Maybelline har bra ögonbrynspennor tycker jag!

• rocketqueen

Rimmels och Clarins pennor är suveräna. Men jag föredrar en ögonbrynsskugga, använder MAC's Concrete tillsammans med borsten #266.

• Nevada

Till ögonbrynen så är hm´s 20kronors penna skitbra!
    Annars har Face en bra i kakform"

• fipa 2

tack alla för tips!

det blev en isadora, köpte innan jag läste estrellas inlägg hehe, men jag är nöjd med den. den har inte börjat smula sig ännu.. på kicks sa hon att man ska förvara den på torrt/svalt och mörkt ställe

• funbun

använder oxå bodyshops ögonbrynsskugga, superbra och håller i en evighet...haft min i flera år och använder den varje dag (nä jag skojar inte)

• Estrella

fipa 2 skrev 2007-07-13 13:22:15 följande:

tack alla för tips!det blev en isadora, köpte innan jag läste estrellas inlägg hehe, men jag är nöjd med den. den har inte börjat smula sig ännu.. på kicks sa hon att man ska förvara den på torrt/svalt och mörkt ställe
    Kan vara för att min är så gammal också
Svar på tråden ögonbrynspenna - vilken?