• Hallonröd

Hopprep!

Halloj...är det någon här som brukar hoppa rep? Tänkte köpa ett hopprep och börja hoppa lite för motionen och konditionens skull bl. a. 

Har några frågor:

* Vad för sorts rep är bra/bäst?
    * Plasthandtag/trähandtag - vilket är bäst?
    * Var har du köpt det?
    * Pris?
    * Nåt annat man ska tänka på?

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Svar på tråden Hopprep!
  • Videkorgen
    Hallonröd skrev 2007-06-30 13:00:23 följande:
    Halloj...är det någon här som brukar hoppa rep? Tänkte köpa ett hopprep och börja hoppa lite för motionen och konditionens skull bl. a.  Har några frågor:* Vad för sorts rep är bra/bäst?* Plasthandtag/trähandtag - vilket är bäst?* Var har du köpt det?* Pris?* Nåt annat man ska tänka på?
    Jag är jättenöjd med mitt gröna energetics-hopprep helt i plast (handtag och repet). Jag köpte mitt på Intersport för 40 spänn.

Lycka till med hopprepandet =)
  • Hallonröd
    Videkorgen skrev 2007-06-30 13:06:38 följande:
    Jag är jättenöjd med mitt gröna energetics-hopprep helt i plast (handtag och repet). Jag köpte mitt på Intersport för 40 spänn. Lycka till med hopprepandet =)
    Ok...Tack Hoppar du ute eller inne? Funderar på att hoppa ute men det kanske ser löjligt ut.....? Ok om man är vid en sportanläggning utomhus men bara hoppa utanför på gården där man bor kanske man inte ska göra...*hahaha*....Flört
  • Flutterby

Kan det funka med ett vanligt hopprep från leksaks avdelningen, eller är de för korta? Jag "vågar" nog inte heller hoppa utomhus, men kanske i källaren?(så inte huset rasar )

• Hallonröd
    Flutterby skrev 2007-06-30 13:36:06 följande:
    Kan det funka med ett vanligt hopprep från leksaks avdelningen, eller är de för korta? Jag "vågar" nog inte heller hoppa utomhus, men kanske i källaren?(så inte huset rasar )
    Nja...tror nog inte ett leksaks funkar så bra...är nog för korta....Flört
  • Videkorgen

Hallonröd -

Jag skulle inte heller hoppa utanför vårt hus (bor i lgh) =)

Så jag hoppar i vår hall, där är det högt i tak och inget dyrt att vispa ner med repet haha

• Flutterby

Hjälp! Såg att jag särskrivit "leksaksavdelningen"! *ger mig själv en örfil*

• jela1982

är hopprep bra kondition?? hur mycket har ni gått ner och hur fort?

• PellePlutt81

Funderar oxå på att inhandla ett hopprep.. :) Kom gärna med fler bra råd :)

• MRSVi

Försökte hoppa hopprep, men insåg att jag måste investera i en bra bh först, en som håller allt på plats... jobbigt annars.

• Hallonröd
    Videkorgen skrev 2007-06-30 14:31:21 följande:
    Hallonröd - Jag skulle inte heller hoppa utanför vårt hus (bor i lgh) =) Så jag hoppar i vår hall, där är det högt i tak och inget dyrt att vispa ner med repet haha
    *Hmmm*...ja får se hur jag gör...dunkar väl väldigt i golvet ner till grannarna om jag skulle hoppa eftersom jag bor i lägenhet Men å andra sidan så har de ju flyttat så det är tomt på 3:e och de på 2:a våningen flyttade idag. Jag bor högst upp på 4:e
     Inga nya ska in än på ett tag så man kanske skulle passa på nu Flört fast det är ju roligare och hoppa ute...mer plats liksom...
    MRSVi skrev 2007-06-30 22:29:52 följande:
    Försökte hoppa hopprep, men insåg att jag måste investera i en bra bh först, en som håller allt på plats... jobbigt annars.
    Där sa du nåt...boobsen måste ju hållas på plats också....
  • Hallonröd
    Flutterby skrev 2007-06-30 16:57:47 följande:
    Hjälp! Såg att jag särskrivit "leksaksavdelningen"! *ger mig själv en örfil*
    Ja skäms på dig...hur kan du...???... Men en örfil är väl att ta i? En knäpp på näsan hade väl räckt...
Svar på tråden Hopprep!