• soflin

fårskinn

var kan man köpa relativt billiga fårkinn att ha tex i vagnen?

• Svar på tråden fårskinn
  • Snorky
    www.lammskinn.se har jättefina prisvärda skinn.
    jag har ett därifrån, de är dessutom lämpliga för barn, alla är inte det... tex ikeas
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Tristanya

Snorky -- va? varför är inte ikeas lämpliga för barn? vi som köpt ett därifrån nyligen.. vill nu veta varför iså fall!

• Snorky
    Tristanya skrev 2007-06-30 16:21:04 följande:
    Snorky -- va? varför är inte ikeas lämpliga för barn? vi som köpt ett därifrån nyligen.. vill nu veta varför iså fall!
    Den säljs som matta och är behandlad med ämnen som inte är lämpliga för barn.
  • Tristanya

Snorky -- jaha.. då får vi väl köpa en ny då.. men det ämnet lär väl försvinna med tiden? och det är ca ett halvår kvar tills bebisen kommer, och vi använder den just nu..har den i soffan!.. då lär väl det försvinna en del eller? kan man inte tvätta dom då?

• Snorky

Jag tror dessvärre inte det försvinner helt, jag hade aldrig chansat, då det kan framkalla allergier och jag resonerar som så att det inte är värt det. När det gäller små bebisar så kan de vara väldigt känsliga och det mesta barnen ska ha nära kroppen är bra om det inte innehåller ämnen som är farliga.
    Tvätta går ju fast jag vet inte hur bra det blir då? sen vet jag inte heller om allt försvinner.

• Tristanya

Snorky -- men vi ska ha den i barnvagnen sen när den väl börjat sitta! och den kommer ju ha kläder på sig..
    men klart man inte vill att det framkallar någon allergi eller liknande.. får väl se vad vi gör..

• pajas01

har en åkepåse ifrån 60/70 talet hehe som är fårskinn hoppas denna passar bra till vagnen inte för att den kommer att vara så snygg men de e ju varm å go hehe

• Tiniwinisen

Vad är lämpligast att ha ett långhårigt eller kortklippt???

• Linsis

Hade ett från IKEA till första, och tyckte det var helt ok. Ska du sen dessutom bara ha det i vagnen, så tror jag inte att det är nån fara. Det är så vi använder det nu. Sen köpte jag ett från lammskinn.se till andra barnet, för att vara på den säkra sidan. Blev tyvärr lite besviken av att det var så himla litet... Så kolla storleken innan vilket inte jag gjorde. För det kan låta billigt, men de är väldigt små (skulle såklart ha läst ordenligt, så jag får skylla mig själv!) Annars är det bra skinn!

• banantelefon

Jag har lyxen som har en faster som syr i fårskinn. Allt från mössor och vantar till västar, nallar, halsdukar...

Jag köpte ett stort, kortklippt skinn i mörkgrått att ha i vagnen under hösten.
    Så länge det är äkta skinn utan så är det ingen fara.

Man får visserligen betala lite mer... mitt kostade runt tusenlappen - men lite lyx kan man allt unna den lill*.

• Minatre

Linsis: hur menar du att fårskinnet var för litet? Kunde du använda det i barnvagnen eller? Såg att de hade fårskinn i 80-90 cm - är det dem du menar? Är intresserad av att köpa ett till vår bebis

• Majestic

Jg köpte min på BabyLand och den är superbra, lite dyrt kanske men BRA!!

Pink makes me puke!!
  • Linsis

Visst kan man ha det i vagnen, men det blir lixom inte så stort och mysigt som t ex vårt IKEA-skinn är.Det är mkt mindre än de skinn som man köper på barnbutiker tex. Jämför man med de, så är det inte heller speciellt billigt. Jag skulle nog hellre lägga på ngr koronor och köpa ett större, de håller de längre. Det är absolut för litet för min 3-åring nu.

• Ananaspaj

Du ska inte använda ikeas gråa korthåriga lammskinn! det är klippt och det dammar enligt IKEA själva. Det är inte avsett för små barn då det släpper ullfibrer som barnet kan andas in. Det är inte bra att få dessa fibrer i lungorna.
    Men att ha det i en vagn till större barn för att värma rumpan är säkert inget problem!

• Tristanya

Ananaspaj -- men det vita långhåriga, är det någon fara med det då? ett sånt har vi köpt o tänkte ha i vagnen när bebisen blir större och ska sitta..

• Ananaspaj

Nej jag tror att Ikea gick ut med en kommentar om det gråa korta, det vita tror jag inte är något problem. Maila dem och fråga. De är superbra med att svara på deras hemsida. www.ikea.se

• Kajak

Tristanya

Du kan lämna in fårskinnen på kemtvätten då tar dom bort det värsta eller du kan vändras dom ute så länge du tycker det är lagom.
    Du får bestämma själv vad du tycker är bäst.

Svar på tråden fårskinn