• Diorlover

Bästa dieten som funkar, vilket använde du?kom med tips!

Vill ha förslag på bästa dieten som funka för dig. Vilken kroppstyp har du, hur mkt gick du enr och hur länge gick du på diet. Vad för kost hade du efteråt och gick du upp mycket i vikt när du sluta med dieten?
    Och hur mkt träning gjorde du?

• Svar på tråden Bästa dieten som funkar, vilket använde du?kom med tips!
  • FaithHeavenly

En inlägg gällande "diet"
    Diet funkar inte....
    Det går inte att via att tex äta ananas o ägg i en månad gå ner i vikt o sen tro att man kan äta som vanilgt igen efteråt för att samtidigt behålla sin låga vikt.
    När du går på en "diet" så förlorar du muskler. Fettet spara kroppen på iom att den ställer in sig på "svält". Du blir svag o orkeslös.

Det enda som fungerar för att gå ner i vikt o behålla den är att ändra sitt leverna o sina vanor.
    Ät bra (vikt väktarna är super om du inte vet hur du ska äta), träna o drick ordentligt.

//fd. anorektiker o bullimiker, numera tränar o äter sunt.

• FaithHeavenly

Efter en "diet" då du förlorat muskler o fettet sparats på, om du då börjar äta som du gjort tidigare så skyndar sig kroppen att samla på sig fettreserver o snabbt är du i dina tidigare kropp.

• Lobos mágicos

Det som funkar bäst för mig är att äta sunt och varierat och träna. Har prövat det mesta från pulver till VV. Nu går jag hos en kostrådgivare och äter enl. ett kostschema. Jag äter 6 mål om dagen och går ner ca 1 kg i veckan. Det är max vad som är möjligt att gå ner i fett, allt annat är vatten och muskler om man går ner mer. Ingen idé att gå på dieter som " Gå ner 5kg på en vecka" med andra ord.

• Diorlover

nej emn emna inte direkt jag skulle gå ner sådär 20 kil på en månad. ända sen förlsossningen ahr jag jätte svårt att gå ner i vikt går bara upp istället vilket är jobbigt. dom två första månaderna gick jag enr 19 kilo men gått upp 5 kilo.. och ajgr ör på mig nästan varje dag och äter hälsosamt..

• Diorlover

sen allat om att gå till kostrådgivare och viktväktrna osv. det har man kanske inte råd emd å kan inte alltid gå till gym när man ahr ett spädbarn.

• Lobos mágicos
    Diorlover skrev 2007-06-30 13:58:14 följande:
    sen allat om att gå till kostrådgivare och viktväktrna osv. det har man kanske inte råd emd å kan inte alltid gå till gym när man ahr ett spädbarn.
    Varför kan du inte gå på gym då?

Behöver inte vara dyrt att gå till en kostrådgivare. Det beror ju på hur ofta man vill gå.
  • Fröken85

Äta frukost lunch och middag och lite mellanmål ex. frukt o kaffe. Skippa alla sötsaker i veckan men unna dig något då å då! Rör på dig minst en timme varje dag! Funkar för mig

• Diorlover

jag rör på mig ca 40 min varannan dag äter aldrig godis men dricker däermot mkt cola det är min enda last.
    Ja vem ska ta hand om lillen låta han ligga hemma på golvet. sambon jobbar 13 timmar per dag och jag ahr inte råd att lägga undan så mkt pengar per månad som det kostar. elelr ja ibland ahr jag ibland inte.

• Diorlover

men det är ingen som svarar på min egentlige frågor..
    har en vännina som ätit cambridge nu i två mån gått ner över tio kilo nu ska hon äta fast mat igen och hon ahr inte gått upp tydligen

• Diorlover

men det är ingen som svarar på min egentlige frågor..
    har en vännina som ätit cambridge nu i två mån gått ner över tio kilo nu ska hon äta fast mat igen och hon ahr inte gått upp tydligen

Svar på tråden Bästa dieten som funkar, vilket använde du?kom med tips!