• fipa 2

Hur lätt är det att bryta sig in i en resväska?

Har köpt en samsonite av plast för 1200:- endast med kodlås, 3 st kombinationer
    på sidorna är det inget lås heller utan en enkel "lås" knapp =öppna, stänga knapp

nu blev jag orolig att någon kan bryta sig in i väskan, alltså då när jag lämnat ifrån mig den och ska gå in på flyget
    och stoppa in knark och annat olämpligt. alltså de som jobbar med att lasta in och ut väskorna

finns det risk att det händer eller är det bara jag som är dum i huvudet?

• Svar på tråden Hur lätt är det att bryta sig in i en resväska?
  • Cygge

jag har hört att man inte alls ska låsa sina kappsäckar/väskor längre när man reser, eftersom de som jobbar där tar upp dem vare sig de går sönder eller inte om de tycker att de verkar misstänksamma.
    O andra sidan har jag aldrig tänkt på det där med knark o sånt... Men jag tror inte att det är så troligt.
    Vart är det du ska resa?

• fipa 2

cygge

ojdå det visste jag inte!
    min man köpte en väska igår och ska ha tre olika lås på den hahaha, och det är inga dagbokslås direkt, den kommer se misstänksam ut av alla tillsammans på flygplatsen

det är till kroatien vi ska resa

• Cygge

Oj :P
    Jag har i alla fall slutat låsa mina väskor efter att min pappa skrämde mig med att de bryter upp dem om de ser något som ser misstänksamt ut.
    Inte så kul om alla ens kläder kommer rullandes på bandet skilt.... :)
    Trevlig resa!

• fipa 2

när de ser något misstänksamt, är det genom sån röntgen (vad det nu heter) som väskorna går igenom?

ska säga till maken att inte ta något skumt i väskan.. typ vattenpistol hehehe, ser ju kanske riktigt ut genom sån sak

• Solrosen777

Våran väska hade dom sökt igenom ( det låg en lapp i som sa det ) och detta var i USA där jag tror dom är noga. Enligt en polare som jobbar med att slunga bagage så gör dom det om dom ser vätska och sånt där "skumt". Vi hade bla några öl i väskan. Dom andra väskorna var nog inte genomsökta, för det låg ingen lapp i.

Lägg inte nå dyrt i väskorna och se till att dom går att öppna, och kolla med arlanda.se eller ert flygbolag vilka regler som gäller.

• Skarpa

Kanske kan fixa någon typ av rem att dra runt, och låsa med hänglås istället (och lämna väskans egna lås upplåsta). Då behöver de ju bara ta sönder remmen om de vill ha upp väska, och väskan funkar bra sen.

(Vet inte om det var en bra idé, utan det var bara något jag kom att tänka på )

Beräknad kläckning: 16 juli
  • fipa 2

vi flyger från landvetter.. ska kika på deras sida

• Gable

Om man flyger till USA ska man ha väskan olåst. De bryter upp den annars för att kunna undersöka vad man har i. Man får ingen ersättning för väskan eftersom de får göra det.

Övriga världen kör väl väskan genom röntgen och är sen nöjda med det.

Svar på tråden Hur lätt är det att bryta sig in i en resväska?