• MansonDust

Hjälp med namn på serie som gick på 80-talet, huvudrollen var en man som var hälften lejon ?!

Jag har bara svaga minnen för jag såg på det då jag var 4-5 år.

Det var en kille som såg ut som ett lejon i ansiktet & så var det en tjej med & dom var kära. Han bodde.. under jorden tror jag ?
    Detta var ingen tecknad serie.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-30 14:28:55:
    NOSTALGI:

Åååååh..

• Svar på tråden Hjälp med namn på serie som gick på 80-talet, huvudrollen var en man som var hälften lejon ?!
  • Wildis81

Skönheten och odjuret! =)

• sixie

hette den inte skönheten och odjuret..hmmm.

• 1Effe

Jag tror också att det var Beuty & the Beasr. Med Vincent och Cathrine...

• Emeraldy

Åååååh, det var ju jättebra *blir nostalgisk*

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • magganhm

Den hette väl "Skönheten och Odjuret" när den gick i svensk teve... om det är denna du menar??

Mamma till V och O, *ängeln Elias* och lilla Gurkan i magen
  • Wildis81

Det va en underbar serie =)

• MansonDust

Ja den Jag tyckte den var jätte bra men fick alltid stänga av när min lillasyster kom för det "kunde vara läskigt".

• MansonDust

Nån som minns vad serien handlade om ? Alltså, han var väl förföljd av dumma typer ? Eller ja, VAD handlade den om ??

• Humleblomma

www.imdb.com/title/tt0092319/

imdb.com, din vän när det gäller ALLA frågor som har med allt som någonsin gått på TV eller bio att göra (nästan)

Citerar därifrån:
    "the relationship between Vincent,(a mythic, noble man-beast) and his Catherine (a savvy assistant DA in New York); and a secret Utopian community of social outcasts living in a wondrous world beneath the city a sanctuary where Vincent is protected and loved. Through an emotional bond connecting Vincent to Catherine, he is able to sense the dangers her job brings her, and he comes to be her protector as well as the man she loves beyond all measure."

• MansonDust

Oj, stava kan jag inte heller.

• Humleblomma

Visst är det!
    Jag minns att jag tyckte den var jättebra då i slutet på 80-talet. Misstänker att det inte skulle kännas likadant om man fick tag i några avsnitt nu.

• MansonDust

Haha, nej man kanske inte ska se den igen för då lär den inte vara bra, alls..

Svar på tråden Hjälp med namn på serie som gick på 80-talet, huvudrollen var en man som var hälften lejon ?!