• jeni

Hur gör er "bonus-mormor"?

Jag har två bonusar, och ett gemensamt. Mina föräldrar gör väldig skillnad på barnen. Bonusarna är ju inte deras barnbarn men jag skulle önska lite mer engagement från deras sida. Har man rätt att kräva? Hur gör era föräldrar som fått barnbarn på köpet?

• Svar på tråden Hur gör er "bonus-mormor"?
  • Mirakel händer

Min mans föräldrar gör ingen skillnad på mitt barn sedan tidigare och deras bio barnbarn. Vi har inga gemensamma barn ännu. Men hoppas på att få det, men det är inte så lätt alla gånger.

♥♥♥Är snart på g igen♥♥♥
  • Sussannek

Mina föräldrar gör ingen skillnad på mina bonusar som deras "riktiga" barnbarn.

När det gäller födelsedags och julklappar så får ALLA barnbarn för lika mycket.

• abnocto

Nu är jag inte i den sitsen men jag tror inte man kan kräva att de ska engagera sig lika mycket i bonusbarn. Sedan beror det givetvis på hur mycket de träffas o.s.v.
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken att kräva av mina föräldrar att de skulle bry sig om ifall jag fick bonusbarn. Oftast har de ju egen mormor o morfar. Och skulle vi då ha kalas för ett bonusbarn skulle jag nog inte bjuda mina föräldrar såvida de inte fått väldigt bra kontakt och verkligen ville komma.

• jeni

Bonusbarnen får julklappar och presenter av mina föräldrar, dock inte av samma värde som vårat gemensamma barn. Det är inte sakerna. Det är mer en känsla av att dom alltid står utanför. När jag pratar med mina föräldrar frågor dom alltid efter mitt barn, inte efter bonusarna, dom kan fira semester, sitta barnvakt med mitt barn osv. Det är mer umgänge jag vill ha, inte saker.

• Sussannek

Hur länge har du och sambon varit tillsammans?
    Bor bonusarna hos er?
    har du pratat med dina föräldrar om att du skulle vilja att de engagerade sig i bunusarna mer?

• jeni

Vi har bott ihop i 6 år, från början var bonusarna här varannan helg, sen drygt två år tillbaka är det varannan vecka. Mina föräldrar vekar alltid så lägligt komma hit de veckorna bonusarna inte är här. Vet faktiskt inte om det är meningen eller inte. Jag har hintat lite om att dom skulle bry sig mer, men inte sagt nåt rakt ut. Jag tycker dom borde fatta själva, men men... Jag har väldigt svårt att prata med mina föräldrar om personliga saker överhuvudtaget.

• Dazzle

Jag har inga egna barn, men mina föräldrar, och mina morföräldrar för all del, behandlar min sambos dotter som vore hon min egen å jag är övertygad om att de kommer behandla barnen lika när det finns några.

Lycka till.

• UWO BaraJag

Jag tycker mina föräldrar gör lagom skillnad. Bonuset har ju faktiskt egna morföräldrar där hon är speciell. Samtidigt så ignoreras hon inte av mina föräldrar. De håller sig a jour med vad som händer i hennes liv, köper en julklapp osv..

Fullt Ös - Medvetslös!!!
  • kiron

mina föräldrar gör ingen skillnad!

• kicka84

Min mamma och pappa har 6 barn gemensamt varav 2 som inte finns i livet, mamma har 8 till från andra förhållanden varav en som inte finns i livet.

pappa har alltid varit pappa till alla oss syskon,
    han skulle aldrig göra skillnad på hans "egna" barn å mammas barn.
    Barnbarnen har alltid varit barnbarn, vare sig de är biologiska eller inte. Av oss barn är vi 3systrar som skaffat "gubbar" med barn från tidigare förhållanden och en bror som skaffat "käring" med barn från tidigare förhållande.
    Aldrig har mina föräldrar gjort skillnad på barnbarnen.
    Kan bara tala för mig själv, men jag ser min "gubbes" barn som mina barn. älskar dom en massa å skulle inte kunna tänka mig vara utan dom, de är världens bästa syskon till deras lillasyster. och om de då inte är "helsyskon" spelar ingen roll. De är syskon och inget annat.

Svar på tråden Hur gör er "bonus-mormor"?