• Bettan72

Sladdar och eluttag...

Min son är helt galen i sladdar, spelar ingen roll att vi spikat fast med klammer och bakom lister, han kommer åt dem i alla fall, har t o m lyckats slita lös en golvlist... Vad ska man göra?
    Och hur är det med dagens eluttag, måste de säkras på nåt sätt?

• Svar på tråden Sladdar och eluttag...
  • Peztis

Låter ju kul... vad jobbigt!

Du måste väl kolla om de är petsäkra, det finns ju en herrans massa varianter på väggkontakter.
    Annars finns det ju petskydd att köpa (finns ju i barnaffärerna men även på ICA Maxi hittade jag dem).

• Rulltrappa

känner igen det där, min son är helt galen i att tugga på sladdar och sliter loss dem om de sitter fast. efter ett antal veckor tjat tror jag att han börjar förstå att han inte får göra så, men då hittar han ju på en massa annat fanstyg.

det beror väl lite på hur uttagen ser ut. vi har såna med "luckor" som inte ska gå att pilla i, annars finns det ju petsäkrare att köpa, små pluggar som man sätter i.

• Bettan72

Är det pluggar som man stoppar in i själva hålen? Hur fan gör jag då han sliter ut kontakterna då? Kan ju inte plugga igen hålen som ska användas...
    Tycker inte jag gör annat än säger nej och aj aj, t o m hunden tittar på honom och undrar om han är trögare än trög som inte fattar när matte säger nej

• myskatt

Har du hyffsat nya uttag, från mitten av 70-talet och framåt så är det petskyddade.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Bettan72

Ok, de är från 1990 så då behöver jag väl inte oroa mig för det då.

Angående sladdarna så får jag väl fortsätta med ajabajandet, nån gång blir de väl ointressanta.

• ultravink

hahaha.."tilloch med hunden tittar och undrar om han är trögare än trög som inte fattar ..."

heheh ..familjeliv värt namnet liksom... :D

heh...*mjölkstockningsfebrig och masti(g)t (..hahahh..?) lättroad*

• Teskedsmamman

Fixa en låda med gamla sladdar som han får leka med och försök dölj de riktiga sladdarna i sladdlister och sladdgömmor igen, för sökerhets skull så petsäkra kontakterna också

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 37
  • williewillie
    Bettan72 skrev 2007-06-30 22:29:11 följande:
    t o m hunden tittar på honom och undrar om han är trögare än trög som inte fattar när matte säger nej
    Hahahaha

Jag har pluggat med skydd från IKEA, lätta att ta ur vid behov men håller med dig om att det är en pärs att jaga sladdlovers..
  • myskatt
    Teskedsmamman skrev 2007-06-30 23:21:38 följande:
    Fixa en låda med gamla sladdar som han får leka med och försök dölj de riktiga sladdarna i sladdlister och sladdgömmor igen, för sökerhets skull så petsäkra kontakterna också
    Varför i hela friden ska man stoppa i en massa extra pluggar när det är lag på att alla konakter från sjutitalet och framåt ska va petskyddade?
    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
Svar på tråden Sladdar och eluttag...