• Ahlise

Amma liggandes?

Är det någon som kan förklara på ett bra sätt hur man ammar liggandes? Eller är det någon som vet någon bra sida där de förklarar med bilder? Ska fråga BB i nästa vecka, men finner även "den-vanliga-mammans" tipps mycket givande.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Amma liggandes?
  • I Love You Three

jag lägger mig ara på den sidan som e skönast.. tex på ett tjockt täcke på golvet eller sängen eller soffan.. sen lägger jag lillen brvid mig på sidan med tutten ui rätt höjd, sen hjälper jag till att få in den rätt i munnen. Då somnar lillen o sen somnar jag:P

• Liq1

Jag ligger på sidan med nedersta armen uppåt , sen är det bara att ha henne på sidan intill och amma. Jättesmidigt på nätterna, men jag får så ont att ligga på sidan jämt bara :(

Hoppas du förstod, är lite dålig på att förklara.

• Mälaröbo

Du ligger på sidan och ditt barn ligger också på sidan tätt, tätt intill dig. Bebisen ligger inte på din arm utan på underlaget.
    När du provar så ger det sig självt.

• Jessica24

Jag la mig på sidan och la upp armen ovanför bebisens huvud.
    Sedan så låg även han på sidan, men vände sig ibland så han själv låg på rygg och huvudet på sne.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • fru malin

jag tyckte det var jobbigt att ligga ner och amma i början,men man hittar väll en bra stälning till slut.
    Jag brukar ligga i "foster stälning" och jag bullar ett täke bakom min bebbe så att han liger på sidan,ibland ligger han på rygg oxå.
    kram

• josefsmamma

jag ligger på sidan med bebis även de på sidan (mage mot mage såklart )
    och så en amningskudde (eller vanlig) bakom ryggen på bebisen.
    Min arm ovanför huvudet på bebisen...
    Skitbekvämt på nätterna!!!
    Jag skulle gå under om jag inte kunde amma liggandes
     (samtidigt som jag sover som en stock )

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • Lia och bäbisen

Jag ammar alltid liggandes på natten. Blir ju varannan sida så som jag gör iaf..

Ska bebban amma på höger bröst så ligger jag på min högra sida (stöd inte på armbågen, satan vad jobbigt det blir efter ett tag. Försök ligga med armen under kuddarna eller nåt..)
    Sen lägger jag henne på sidan så vi ligger mage mot mage, nära varann.
    Superskönt att amma så tycker jag, somnar alltid, haha!

• Ahlise

Ok! Jättebra tipps!
    Så man ammar med det bröstet som hamnar närmast madrassen?

• josefsmamma

japp...  enklast så

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • Lia och bäbisen

Jepp, gör jag iaf! Första gången provade jag tvärtom, det funkade inte alls!
    Berätta hur det gick sen när du provat!

Svar på tråden Amma liggandes?