Pass till nyfödd???
En fråga, är det någon som vet om man behöver pass till nyfödd och i så fall var gränsen går?
En fråga, är det någon som vet om man behöver pass till nyfödd och i så fall var gränsen går?
behöver alltid pass till barn. freja var 3 veckor när jag skaffade hennes, det svåra är att de behöver ha ögonen öppna vilket inte är så lätt när de är så små. I England kan de ha ögonen stängda till de är 6 månader, men inte här
Ja, du behöver pass till nyfödd. Foto är inte ett krav i Sverige, men krävs om man ska få komma in i vissa länder, så det är bäst att du fixar ett med foto. Båda föräldrarna ska skriva under en passbilaga som bevittnas och bebisen måste vara med när passet hämtas ut (nej, jag skojar inte!).
3 veckor gammal bebis, hur får man de att bli bra på ett passfoto????
Hur länge gäller dessa passen, en bebis förändras ju ganska mycket på bara ett par veckor???
Knäpper man fotot på passexpeditionen nu för tiden?
Vi knäppte våra passfoton till vår dotter när hon var strax över en vecka gammal. Hon låg ner på ett vitt lakan och tittade upp, på så sätt fick vi vårt foto, men här behöver man inte knäppa hos polisen.
Här sade de bara att ögonen ska vara öppna, hon får inte ha något extremt ansiktsuttryck (t ex skatta, gråta, nysa etc) och sedan skulle bakrunden vara vit och utan skuggor.
min dotter var 3 månader när vi flög första gången hon behvöde pass
Ok, tack, då vet jag.
Vi fixade pass till sonen när han var 15 månader och att det skulle hålla 5 år tyckte jag då var i längsta laget. Men en bebis är ju inte sig direkt lik om fem år!
Tack för hjälpen med infon!
alla barn måste ha pass. vi tog pass till min äldsta dotter som då va 9 månader, hon behövde ha fofo också men de räckte med ett som vi hade tagit själva hemma, med digitalkamera. gå till polisen och fråga. det är ju där man bestället passena.