Vilken ålder är gränsen till UNG förälder och NORMALGAMMAL förälder?
Frågan är som rubriken lyder.
Frågan är som rubriken lyder.
Jag skulle säga att normalgammal är nog över 25, under 25 är ungt.
Håller med ptoa.
Jag är 23...snart 24 och fick barn i mars. Jag räknas som ung förälder, enligt mvc
Oj.. Min bm sa att jag var i den perfekta åldern för att bära och föda barn, fyllde 20 igår och har bf 26/9
Iofs är vi först i vänkretsen med barn, men jag tror inte på det där med karriär innan barn
Jag fick första när jag var 21 och det var enligt många väldigt ungt, dock kände jag mej aldrig som en ung mamma. Nu är jag 30 och väntar fjärde barnet och många anser mej fortfarande som ung. Många står å gapar när jag säger att nej- det är INTE första, det är fjärde
Rikssnittet för förstagångsföderskor är 30.
Under 20 är ungt..... 25 är väl ganska normalt, man har vart myndig en tid och utvecklats en hel del sedan tonåren...
Jag är 27 och jag anser mig inte bli en ung förälder, utan bara en normal förälder...
Seriöst jag må vara ung jämfört med min mormor, men jag är ingen snorunge som inte är torr bakom öronen direkt.
yngre än 20 "ungt"
20 - 25 "normalt"
25 - 30 "äldre"
30 - uppåt "gammalt"
När min mamma låg på BB sista gången som 25åring kom det fram en kvinna i övre trettioårs åldern och sa: "Nämen, är det första barnet? Om du behöver råd så är det bara att fråga mig för detta är mitt andra barn minsann".
Mamma sneglade på kvinnan och sa att det faktiskt var hennes fjärde Så hon kunde en del om barn