• eilema

Var kan man köpa billiga köksluckor?

Har kollat runt lite på ställen som säljer skåpsluckor och det verkar som om man måste äga en halv förmögenhet för att kunna byta luckor i köket. Någon som vet om det finns liiiite billigare någonstans?

♥ Det blev en liten Noah ♥
  • Svar på tråden Var kan man köpa billiga köksluckor?
  • eilema
    Snooze skrev 2007-07-01 13:39:59 följande:
    Var bor du?
    Jag bor i karlskrona-bleking.
  • eilema

blekinge

• eilema
    Miss Lau skrev 2007-07-01 13:55:10 följande:
    Ikea
    Jag kikade på ikea.. Kan man ringa dom och få hjälp med mått och sånt?
  • Mamisita

Kanske dekor/kontaktplast kan vara något då blir det billigt....Fast visst snyggast är ju att helt byta luckor men det är ett billigt alternativ.

• Miss Lau
    eilema skrev 2007-07-01 13:59:50 följande:
    Jag kikade på ikea.. Kan man ringa dom och få hjälp med mått och sånt?
    Jag tror att alla mått står på hemsidan, eller i katalogen. Men annar kan man säkert ringa också.
  • eilema
    Mamisita skrev 2007-07-01 14:01:29 följande:
    Kanske dekor/kontaktplast kan vara något då blir det billigt....Fast visst snyggast är ju att helt byta luckor men det är ett billigt alternativ.
    Nja, saken är den att lägenheten vi ska flytta in i har fula fula fula skjut-luckor i köket från typ 60 talet. Gräsliga! Så jag vill sätta dit vanliga luckor ist som man öppnar och inte skjuter åt sidan. Annars är dekor ju lite billigare.
  • eilema
    MoonFlight skrev 2007-07-01 13:44:54 följande:
    epoq
    Kikade på deras hemsida. De säljer bara hela köka va? Inte bara luckor?
  • Mamisita

Hmm har ett sådant där skjutskåp i lägenheten inne i stan, vi målade luckorna vilket piffade upp köket lite grann, funderade även på att helt ta bort luckorna men har katter så jag vågade inte riktigt. Vet inte hur det ser ut i ditt kök men vårt kök i stan som är i ett 1900 tals hus med väldigt konstiga mått som inte är standard måtten så det funkar inte att byta ut dem mot tex IKEA luckor om man inte byter hela stommen. Så när vi får råd ska vi byta ut hela köket istället.

• Mamisita

Glömde säga att köket är nog från kring 40 -50 talet med små luckor, lådor och dragskåp...

• eilema
    Mamisita skrev 2007-07-01 14:31:34 följande:
    Glömde säga att köket är nog från kring 40 -50 talet med små luckor, lådor och dragskåp...
    Aha, där ser man! Vi flyttar inte in förrän 1 oktober utan har bara varit på visningen innan och då mätte jag inte skåpen eller reflekterade så mycket över storleken, utan såg bara dessa skjutdörrar.. Får kolla lite nogrannare med mått och så senare om det går att byta ut luckorna eller inte..
Svar på tråden Var kan man köpa billiga köksluckor?