• Tess82

När byta blöjstorlek, Libero

Jag använder Liberos 3-6kg nu, lillan väger ca 4,3kg snart 8v gammal, men tycker att de läcker en del. Känns lite tidigt att gå upp en storlek redan nu eftersom hon är en ganska liten tjej men pga av åldern så kanske hon kissar mer än vad dessa blöjor kan ta. Hur har ni gjort, när bytte ni storlek? Vikt och ålder?

Linnea 070509
  • Svar på tråden När byta blöjstorlek, Libero
  • Tejpa

Jag har följt rekommendationerna på paketen, men precis när jag har bytt så har det ibland läckt.

• idis78

Vi har bytt när det har behövts av storleks skäl. Vi har inte tittat på vikten på paketen

Mamma till Elliot 060909
  • elin 83

Vi bytte från Mini till Midi när Lova vägde 5 kilo(vid 5veckor). Mini började läcka. Nu väger hon 6kg och är 8 veckor och Midi passar än.

• kev2004

jag har bytt när det börjat läcka vilket det ofta har gjort vid kg bytet på paketet, men du kanske ska byta blöjmärke?

Tycker jag har läst att libero läcker mycket, men det har inte jag märkt... testa pampers Det är väl olika pass form...

Om jag skulle tappa några kilon, låt dom ligga, jag behöver dom inte...
  • Puck76

vi hade oxå libero till en början till minn, men när hon va ungefär 2månader så bytte vi till pampers, för libero läckte en hel del.
    hade bara libero till saga, men hon va en stor och rund sak, minn är liten och smal. så testa att byta kanske?

• kev2004

min tjej väger 5,8kg och har 3-6 kg utan problem..

Om jag skulle tappa några kilon, låt dom ligga, jag behöver dom inte...
  • karin november

Jag har bytt storlek 1 kilo före vad som stod på paketet. Men min tjej är lite rund så det läckte vid benen. Köp nästa storlek och prova en blöja.

~ Emma 2006-11-20 ~
  • LillSkruttet

Tycker Libero är sämre än Pampers. kör med Pampers blöjor hela tiden nu. När jag dessutom gick upp en storlek nu till Midi (3) så kunde jag dessutom köpa baby-dry och de är helt suveräna!

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • prinsessan Moa

Moa väger 6 kilo och vi har precis bytt till Libero Midi 5-8 kg. Mini var ju 3-6 kilo och har fungerat jättebra. Sista veckan nu bajsade hon över bakkanten en gång så den var nog lite liten. :)

• Tess82

Har tesatat Pampers  men gillar dem inte, dessutom är det lotion i dem och det känns helt onödigt. Kanske ska testa nåt annat märke eller prova en storlek större redan nu.

Linnea 070509
  • The Bumblebee

Har aldrig haft problem med läckand Libero-blöjor.

MEN om de läcker så testa nästa storlek - har då aldrig brytt mig om vilka kilon som står på blöjpaketen det är ju bara ett sorts riktmärke.
    Du får säkert spänna åt de störra blöjorna (visst är det väl 5-8 kg på dem?) lite tightare så det inte läcker på sidorna. Men jag tycker helt klart att du ska testa nästa storlek om du i övrigt är nöjd med blöjmärket.

Jag är inte alls förtjust i Pampers, särskilt inte till småbebisar eftersom de sugit upp så mycket att blöjorna fastnat i rumpan .

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Tess82

Såg att jag hade några midi blöjor (5-8kg) som jag fått av en kompis så nu ska jag prova hur de sitter. Tack för alla svar.

Linnea 070509
  • Zeldaigbg

Libero funkar inte alls på vår kille, läcker direkt. Då är Icas eller Coops egna märken mycket bättre. Hellre lite för stor blöja än lite för liten tycker jag.

• Alexanders Mammma

vi har just bytt från 3-6 till 5-8, då jag tycker att blöjan e fuktig utanpå på morgonen. Det har jag inte märkt innan men nu tyckte jag att dte var dags. Dom kanske är lite för stora men han kan ha dom utan problem. Han växer i dom snart. Hellre att han e torr tycker jag. Jag vet inte om jag har fel men jag kan tycka att Pampers är så plastiga...har en del såna hemma som jag fick med ett par tester, men dom verkar så hårda..Libero funkar kanon för oss. Det e ju en smaksak och det som passar en kanske inte passar en annan, godnatt ala glada (och trötta)

• Joje

Vi använder Libero 5-8 kg nu och sonen väger 5700 gram. Har just bytt från 3-6 kg, vilket han fortfarande kan ha men de börjar bli små och blöjorna var slut, så det fick bli en större storlek. Fungerar bra. Har bara varit med om att Libero-blöjorna har läckt när de är för små.

Svar på tråden När byta blöjstorlek, Libero