Varför ljuger han?
Min man ljuger om småsaker i vardagen helt utan anledning och jag förstår inte varför... Det är alltså inga allvarliga lögner men varför kan han inte berätta sanningen? I morse luktade han t ex lakrits när jag kom och pussade honom vid datorn. Jag sade lite skämtsamt att "jaha, så du sitter och äter godis på morgonen?" varpå han svarar (ej skämtsamt) "nej, det är min snus". För en stund sedan såg jag av en ren slump att smaken på snusen är lime och frågade varför han inte kunde erkänna att han ätit godis. Han ville fortfarande inte erkänna utan sade bara att snusen även fanns med lakritssmak. Och vad har det med saken att göra? Jag har alltså inget emot att han äter godis och kan själv få för mig att äta godis på morgonen.
Såna här onödiga små lögner kommer han med mest hela tiden och det stör mig något fruktansvärt. Om han kan ljuga om helt onödiga saker i vardagen, vad ljuger han inte då om annars? Jag tar faktiskt illa upp när han ljuger för mig oavsett om lögnerna har någon betydelse eller inte...