• plittel

Alla som har symptom för GRAV runt ÄL....jag har svar!!!

Läste runt lite på internet och hittade detta!

Kändes skönt att kunna läsa att man faktist KAN känna symptom redan strax efter befrukting.
    Inte för att de bekräftar att jag är gravid...Men att man inte är knäpp iaf iochmed att jag känner så mycket i bröst o mage.

kram kram

Ägglossningen har skett och ett ägg är på väg upp längs den ena av de två och äggledarna till livmodern. Vanligtvis sker detta 12 ? 16 dagar före nästa menstruation. Slidsekretet är tunnare och mer genomskinligt i det här skedet, för att underlätta spermiernas färd mot ägget. En del kvinnor kan till och med få lite ont vid ägglossning. En av de miljontals spermier som tömts ut har befruktat ägget när det befann sig i äggledaren.

Barnet är en anhopning av celler vilka förökar sig snabbt medan de fortsätter sin färd genom äggledaren. Unika celler, vilka ska bli ert barn.

Redan nu kan du känna ömmande bröst, illamående och molvärk i magen liknande de som många kvinnor känner före menstruationen. Din graviditet dateras från första dagen av din senaste menstruation. I normalfallet varar en graviditet i ca 280 dagar eller 40 veckor. Vissa kvinnor känner att de är gravida redan kort efter befruktningen, innan nästa menstruation har uteblivit.

• Svar på tråden Alla som har symptom för GRAV runt ÄL....jag har svar!!!
  • Lillaberg

Ja, jag har känt vissa saker denna månaden bara några dagar efter ÄL som jag inte brukar. Så denna månaden tror jag det är nåt!

• plittel

mm eller hur börjar man tänka så...shit så här har jag inte känt förut så de kan va!! Men jag vill inte tänka så ändå. Jag får bara vänta o se, men kul att spekulera.

• maskoten

Jag kände symtom ca en vecka efter ÄL.
    Min mamma sa alltid att hon visste dan efter (och jag var inte planerad)

Lycka till tjejer!!

Not diamonds, but heels are a girl's best friend - William Rossi
  • Jessy

Jag har testat positivt i veckan med ÄL-test och vi myste mycket. Nu är det 4 dagar efter ägglossning och jag har ont i båda äggstockarna. Det är inte någon sådan molvärk vid ägglossning el mens utam det känns i dem liksom. Jag vågar givitvis inte hoppas att det e ngt eller att jag skulle känna ngt så tidigt om det håller på att befrukta sig men undrar om ni vet om man kan ha "efterdyningar" av ägglossning, lite ont i stockarna 4 dagar efter? Vad ssäger ni??

• minsan

Jessy

jag hade äl den 24e den dagen kände jag en molande värk i nedre delen av magen dagen efter va det mindre mol.. sen inget dag tre dag 4 va jag uppsvälld gasig mer ont än mol i magendet hade jag i två dagar sen inget helt symptom fri.
    har även under dessa dagar känt som ett tryck när jag sitter ner. många säger att detta kan vara gravsymptom men har testat --
    fast det e för tidigt att testa har bim den 6/7 ska testa igen den )e om inte mensen kommit

lycka till

Jessy skrev 2007-07-01 18:47:47 följande:
    Jag har testat positivt i veckan med ÄL-test och vi myste mycket. Nu är det 4 dagar efter ägglossning och jag har ont i båda äggstockarna. Det är inte någon sådan molvärk vid ägglossning el mens utam det känns i dem liksom. Jag vågar givitvis inte hoppas att det e ngt eller att jag skulle känna ngt så tidigt om det håller på att befrukta sig men undrar om ni vet om man kan ha "efterdyningar" av ägglossning, lite ont i stockarna 4 dagar efter? Vad ssäger ni??
  • Lillaberg

Det är ju en hårfin gräns mellan "veta" och "tro". Jag kan tycka att jag verkligen känner mig gravid nu, att jag instinktivt vet att jag är gravid. Det är ju mkt för att jag känner andra symptom än jag brukar och de inbillar jag mig inte. Sen att de kan bero på annat är en sak. Jag sitter ju inte och känner efter varje minut utan börjar tänka på det om jag känner värk t ex. Ont i brösten har jag som sagt aldrig haft innan mens och hade inte förra månaden då jag trodde jag var grav. heller så därför tror jag det är nåt nu. Sen har jag varit trött och gäspig, men ändå lite svårt att sova (på nätterna ligger jag dock och letar grejer hehe), lite darrig i händerna mm.

Måste minst vänta till tisdag med att testa, men borde nog vänta till BIM på fredag. Vet ju inte exakt hur lång cykeln är, även om jag kände ÄL-värk på den troliga ÄL-dagen just 14 dgr innan BIM!

• Jessy

Okej, då hoppas jag att vi båda plussar om ngn v!!! Jag har försökt säga till mig själv att inte känna efter ngt nu fram till bim - men det som känns i äggstockarna känns liksom, inget jag tror jag känner. Samtidigt har jag känt i äggstockarna även om det inte varit ÄL innan ... jaja, jag vill igentligen bara slappna av och låta det som sker sker, men det är svårt när man längtar ... Så ett tryck när man sitter där nere är det alltså grav symptom? Aldrig hört ... En annan sak jag tänker lite på nu när vi försöker få barn att jag var på fest igår och festade fast det var ngr dagar efter ägglossning, kan det påverka så att det inte "tar sig"?? Jag känner bara att jag måste försöka leva så vanligt å normalt liv tills jag plussar å sen utgå fr det, jag brukar inte festa så men det var en speciell fest..

• plittel

maskoten- jag tror också att vissa bara vet.tack för ditt svar.

• plittel

jessy- jag kan inte svara på de för jag undrar samma sak. Kan man verkligen känna så här SÅ många dagar efter ÄL...

• plittel

lillaberg- jag har exakt samma som du. Jag är inte heller en sån som känner efter. Man känner när de händer o då kanske man börjar spekulera, o de e ju alltid skoj men sen känner jag inte efter hela tiden bara för att känna efter. De kommer när de kommer liksom...

lycka till

Svar på tråden Alla som har symptom för GRAV runt ÄL....jag har svar!!!