Myggbett på hunden
Hur gör ni för att unvika mygg och andra bett på era hundar?
Hur gör ni för att unvika mygg och andra bett på era hundar?
frontline, Vitlökspulver i maten, man kan även koka rosmarin och vitlök och hälla upp på flaska och spruta på hunden.. hade en hund som var allergisk mot myggor och knott.. hon fick äta allergi medcin och antibiotika =/.. mot de bett hon fick som blev inflamerade =7
Ska köpa mygga imorgon, tydligen är myggen och knott väldigt förtjust i min hund.
Nej du man köper ett speciall vitlökspulver i djuraffären som jag gjorde hehe.. min äter till och med rå lök och vit lök om det trillar på golvet.. än så länge är inte mina döa .. det krävs en ganska stor dos lök för att det skall vara giftigt =9
ALL lök är giftig för hund. jag har sett en 50 kg schäfer blir riktigt förgiftat av en liten portion köttfärs där det va stekt lök i, så det behöver INTE vara speciellt stor dos!! Hade du sett en hund bli lökförgiftad hade du aldrig mer gett din hund lök.
Lugna ner dig tjejen haft hund i 30 år ingen av mina hundar har dött av lök hehe.. har kennel oxå.. och visst jag har aldrig sett förgiftning men min äter det och ingen har blivit sjuka och vitlökspulveret jag pratar om köpt hos vetrinäre och djuraffärer tror inte de skulle sälja de om det var giftigt.. så lugna ner dig =)
www.pedigree.se/Pedigree/sv-SE/Articles/Din+vuxna+hund/Goda+matvanor/Goda+matvanor/Hundar+t%c3%a5l+inte+allt.htm?Section=&GUID={7761B286-18C4-41E1-8006-70F0C9A6DC03}&HideHeader=true
Man ska tydligen inte lök till hunden
Ämnet som hundar inte tål som finns i löken lagras i lever och njurar så länge hunden lever. Tillslut kan det blir för mycket helt enkelt. Jag har helt slutat ge mina hundar mat med lök i. Jag äter inte saker som är dåliga för mig så varför skall jag ge mina bästa vänner sånt som är giftigt?
Lök ska man INTE alls ge till hundar!!
Inte äns lite grann.
Och bara för att man föderupp hundar betyder inte det
att man kan hundar!!