• Livet30

Myggbett på hunden

Hur gör ni för att unvika mygg och andra bett på era hundar?

• Svar på tråden Myggbett på hunden
  • Mistyday

frontline, Vitlökspulver i maten, man kan även koka rosmarin och vitlök och hälla upp på flaska och spruta på hunden.. hade en hund som var allergisk mot myggor och knott.. hon fick äta allergi medcin och antibiotika =/.. mot de bett hon fick som blev inflamerade =7

• Rottis77
    Mistyday skrev 2007-07-01 15:37:52 följande:
    frontline, Vitlökspulver i maten, man kan även koka rosmarin och vitlök och hälla upp på flaska och spruta på hunden.. hade en hund som var allergisk mot myggor och knott.. hon fick äta allergi medcin och antibiotika =/.. mot de bett hon fick som blev inflamerade =7
    Vet du att vitlök är giftigt för hund??

Jag brukar sätta lite myggA som man köper på apoteket på ryggen och lite vid ljumskarna och det fungerar bra tycker jag.
  • Livet30

Ska köpa mygga imorgon, tydligen är myggen och knott väldigt förtjust i min hund.

• Rottis77
    Livet30 skrev 2007-07-01 17:43:55 följande:
    Ska köpa mygga imorgon, tydligen är myggen och knott väldigt förtjust i min hund.
    I mina hundar oxå, min ena vovve blir jätte dålig och börjar spy om hon blir mycket knott biten, men med mygga går det jätte bra.
  • Mistyday

Nej du man köper ett speciall vitlökspulver i djuraffären som jag gjorde hehe.. min äter till och med rå lök och vit lök om det trillar på golvet.. än så länge är inte mina döa .. det krävs en ganska stor dos lök för att det skall vara giftigt =9

Rottis77 skrev 2007-07-01 17:33:56 följande:
    Vet du att vitlök är giftigt för hund??Jag brukar sätta lite myggA som man köper på apoteket på ryggen och lite vid ljumskarna och det fungerar bra tycker jag.
  • Rottis77

ALL lök är giftig för hund. jag har sett en 50 kg schäfer blir riktigt förgiftat av en liten portion köttfärs där det va stekt lök i, så det behöver INTE vara speciellt stor dos!! Hade du sett en hund bli lökförgiftad hade du aldrig mer gett din hund lök.

• Mistyday

Lugna ner dig tjejen haft hund i 30 år ingen av mina hundar har dött av lök hehe.. har kennel oxå.. och visst jag har aldrig sett förgiftning men min äter det och ingen har blivit sjuka och vitlökspulveret jag pratar om köpt hos vetrinäre och djuraffärer tror inte de skulle sälja de om det var giftigt.. så lugna ner dig =)

Rottis77 skrev 2007-07-01 18:07:41 följande:
    ALL lök är giftig för hund. jag har sett en 50 kg schäfer blir riktigt förgiftat av en liten portion köttfärs där det va stekt lök i, så det behöver INTE vara speciellt stor dos!! Hade du sett en hund bli lökförgiftad hade du aldrig mer gett din hund lök.
  • Rottis77
    Mistyday skrev 2007-07-01 18:13:56 följande:
    Lugna ner dig tjejen haft hund i 30 år ingen av mina hundar har dött av lök hehe.. har kennel oxå.. och visst jag har aldrig sett förgiftning men min äter det och ingen har blivit sjuka och vitlökspulveret jag pratar om köpt hos vetrinäre och djuraffärer tror inte de skulle sälja de om det var giftigt.. så lugna ner dig =)
    Visst, hånskratta du!! Och jag är lugn! Bara för att du haft hund i 30 år och födder upp hundar betyder ju inte att lök inte är giftigt, men visst ge du dina hundar det. Jag ger det inte till mina i alla fall. Jobbar som djursjukvårdare och jag har sett vad som kan hända vid förgiftning av lök, och som sagt det kan ske av väldigt små mängder.
  • zegra

Ämnet som hundar inte tål som finns i löken lagras i lever och njurar så länge hunden lever. Tillslut kan det blir för mycket helt enkelt. Jag har helt slutat ge mina hundar mat med lök i. Jag äter inte saker som är dåliga för mig så varför skall jag ge mina bästa vänner sånt som är giftigt?

• vitvarghona

Lök ska man INTE alls ge till hundar!!
    Inte äns lite grann.
    Och bara för att man föderupp hundar betyder inte det
    att man kan hundar!!

Svar på tråden Myggbett på hunden