• ElsaEbbesMamma

Hjälp! Vattkoppor eller vad??

Dottern fick en prick på midsommarafton i pannan, såg ut som ett bett. Sen i fredags dök ännu en prick upp.. O sen på lördagen hade hon ännu fler prickar.. Men, det började i ansiktet o är mest där.. Finns en på en arm o två på ett ben..
    Men, är inte vattenfyllda.

Ska på hotell o djurpark imorron. Men, vet inte hur jag ska göra, om det är vattkoppor så kan vi ju inte fara..

www.familjeliv.se/krypin/lillcatta/galleri.php%3F

gå in o kolla o säg vad ni tror!!

Elsa 060429 *mammas gosa* www.justfuckinggoogleit.com/
  • Svar på tråden Hjälp! Vattkoppor eller vad??
  • Hemliga 72an

Vattkoppor! Ni får snällt hålla er hemma.

• MBL

Det kommer bli vattenfylld, senare.
    Det var så där med vår son i början sen kom många fram på en gång o flesta var vattenfyllda, som du sa..

• KickStart

Det är svårt att säga men har hon några prickar på resten av kroppen?
    Vattkoppor brukar börja med utslag på magen och bröstet och sedan sprider det sig över resten av kroppen. Barnet brukar kunna ha lättare feber, klaga huvudvärk och ibland är de tröttare än vanligt.
    Går det vattkoppor där ni bor?
    Har hon varit i kontakt med någon som nyligen har haft detta?

Det kan ju också röra sig om insektsbett. Eftersom hon fått enstaka utslag och som jag förstår så har ingen av dem börjat vätska eller bilda skorpor.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • ElsaEbbesMamma

Nä, hon har inga utslag på magen eller ryggen.. inga på hals eller nacke..

Hon är inte allmänpåverkad..

Vad jag vet, så har ingen vi varit i kontakt med som har vattkoppor, har inte hört nån som har det eller att det går vattkoppor i närheten..

Men, insektsbett? Vad kan det vara då? Som loppor eller? Hmm, för det är ju ganska många prickar..

• KickStart
    LillCatta skrev 2007-07-01 16:53:14 följande:
    Nä, hon har inga utslag på magen eller ryggen.. inga på hals eller nacke.. Hon är inte allmänpåverkad.. Vad jag vet, så har ingen vi varit i kontakt med som har vattkoppor, har inte hört nån som har det eller att det går vattkoppor i närheten.. Men, insektsbett? Vad kan det vara då? Som loppor eller? Hmm, för det är ju ganska många prickar..
    Hon borde ha fått vätska i utslagen vid det här laget.Fundersam
    Det brukar dyka upp rätt snart efter själva "pricken"

När det gäller insektsbett så kan det t.ex vara knott, broms eller mygg. Det kan vara så att hon är lite känslig.

Men- för att få ett alldeles korrekt svar så borde du visa upp henne.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Kajsa05

Precis så hade Kajsa också för ett någon månad sen. Kolla i mtt galleri om du vill. Jag vet fortfarande inte om hon har haft koppor eller inte. Alla trodde väl det egentligen. Hon hade 1 i huvet, en på halsen och tre på fötterna! Hon var inte allmänpåverkad heller. De kliade sa hon ett par dar, det var allt. Kan inte hjälpa dig mer än så!

• ElsaEbbesMamma
    Kajsa05 skrev 2007-07-01 17:06:50 följande:
    Precis så hade Kajsa också för ett någon månad sen. Kolla i mtt galleri om du vill. Jag vet fortfarande inte om hon har haft koppor eller inte. Alla trodde väl det egentligen. Hon hade 1 i huvet, en på halsen och tre på fötterna! Hon var inte allmänpåverkad heller. De kliade sa hon ett par dar, det var allt. Kan inte hjälpa dig mer än så!
    Din flickas såg mer ut som vattkoppor, såg lite mer ut som blåsor.. Elsas ser inte ut som blåsor..mer som prickar.. hmm..
  • Mammaohanna

Vattkoppor är en ofarlig sjukdom som är lindrigare ju tidigare i livet man får den. Den smittar redan innan man märker att man blivit sjuk... Förr eller senare dyker den upp... Skönt att ha det gjort!

• MBL

Vad bra då du får mer säkrare svar om det är vattenkoppor eller inte.

Svar på tråden Hjälp! Vattkoppor eller vad??