• Rufs

Vigselförrättare i Dalarna

Jag och min sambo ska gifta oss borgerligt i Dalarna i september och är nu ute efter en vigselförrättare som kan viga oss. Efter att ha tittat runt på kommunernas egna hemsidor verkar det som om det bara är politiker som är borgerliga vigselförrättare...  och det låter lite tråkigt. Eller är jag fördomsfull nu?

Vi är i alla fall på jakt efter nån som kan hålla en personlig och lite rolig ceremoni. Någon som känner till någon bra vigselförrättare i Dalarna?

• Svar på tråden Vigselförrättare i Dalarna
  • Mälaröbo

Om ni inte vill ha präst så är det väl bara politiker kvar? Det är väl bara de som får vigselrätt?

• Rufs

Jaha, är det så? Det var det jag inte riktigt visste. Tack för svaret.

• Mälaröbo

Jag är inte säker, men det är ju alltid typ kommunalrådet eller typ Mona Sahlin som viger folk

• Sinikkaa

I blge tror jag att kicki Bergsten får förätta vigslar.. hon är nån typ av nöjessamordnare eller nåt.. har noll koll men sett att hon utför vigslar iafl

BF 13/7-07
  • Ercki

Om jag ska gifta mig borgerligt, vilket jag ska OM jag ska överhuvudtaget göra det - då vill jag att Kicki Bergsten ska göra det och inte ngn politiker! Hon är ganska frän och det är fart i henne!

• Rufs

Vilket bra tips... henne ska jag kolla upp! TACK!!!

• reb80

vi blev vigda av Leif Eriksson, han äger dalarnas begravningsbyrå i säter....

Svar på tråden Vigselförrättare i Dalarna