*Hej! Jag ska göra en "minneslåda" åt vår Maja.
Hej!
Jag ska göra en "minneslåda" åt vår Maja. Behöver tips på vad jag kan spara i den, t.ex. tidningen från den dagen hon föddes...
Vad har ni lagt i era barns låda?
Hej!
Jag ska göra en "minneslåda" åt vår Maja. Behöver tips på vad jag kan spara i den, t.ex. tidningen från den dagen hon föddes...
Vad har ni lagt i era barns låda?
Jag har lagt i kläderna som hon åkte hem i från BB, första nappen och tidningen...
*tidningen
*Kläderna från BB
*Första hårlocken
*Första skorna
*Fot o handavtryck från bb-tiden
* ID-bandet från förlossningen både babyns o ditt
*Första presenten
*Foton från förlossningen/bb-vistelsen
*Alla grattiskort
*Kopior från förlossningsjournalen (jättekul att läsa 15-20 år senare)
Vi har minneslåda till barnen. De uppskattar den o vill gärna kika i den. Vi har massor där te x första nappen o blöjan(ej använd förståss), grattiskort, ulbilder, födelsedagannonser .m bild fr. tidn., första gasballongen, lite brochyrer man fick på mvc o bvc, sjukhusbanden, kortet som satt på "bb-byttan"....
mina ultraljudsbilder sitter faktiskt inramade på väggen i respektive barns rum!...
Glöm inte saker från dopet också!
Vilken bra idé! Tråden hamnar genast bland favoriterna.
Alla blöjstorlekar Hennes första var som våra trosskydd.....prematur....
Ni som har era ultraljudsbilder på väggen vet om att de förstörs av ljus va? Vill man spara på de ska man förvara de mörkt...
Vi har ett hyllplan i vårt glasskåp.
Där finns:
"välkommen till världen-korten"
Mitt och Noahs armband(Noahs ben)
En bukett med gula rosor(torkade) med ett långt blått siden-band
Ett kort på honom när han ligger i den genomskinliga sängen på BB
En tur-elefant (som han fick av en tant i en affär)
Min gips-mage från v.27
Hans födelsekort
Tack för alla tips! Vill gärna ha fler!
Kanske saker från dig själv också?
Kanske nåt av plaggen du hade på dig samma dag som förlossningen?
Foton på magen?
Bilder på barnvagnen?
Jag tycker att det är roligt med kvitton från den första tiden, vad mjölk kostade, blöjor osv.
Vi har tagit ett par kort på innehållet i kylen, ute på gatan en vanlig eftermiddag osv.
Vardagliga saker helt enkelt, det tycker jag är superkul. Nu hamnar ju det mesta av det här i fotoalbum men kvitton och sånt kan man ju kopiera upp så att dom inte bleks.
En cd med musik som är populär nu, lite mode annonser från h&m tex kul sen att se hur morsan klädde sej *s*
jag ska också lägga ner IKEA- katalogen
Första tårtljuset.
Kvitton
REKLAM!!!! SÅ roligt om 20år!