• Myran2007

Hur fästa filur-mobil?

Har tänkt köpa en barnvagnsmobil med filurer på snöre. De sitter då på ett 40cm gummiband med små öglor i båda ändarna. Men vet inte hur jag ska fästa denna i vagnen, då det inte finns någon hake eller liknande i sufletten på min Emmaljunga Citycross. Så hur gör man? Någon som har tips på lösningar som är snygga och praktiska?

• Svar på tråden Hur fästa filur-mobil?
  • Myran2007

Okej, säkerhetsnålar låter bra. Blir nog "snyggast", hoppas bara att de orkar hålla uppe en mobil! Men det borde de väl!

• Silverkatten06

Var försiktig om du använder säkerhetsnålar. När bebisen blir stor nog att ta tag om mobilen är det lätt hänt att de sliter loss dem. De är starkare än man kan tro de små liven. Själv skulle jag aldrig våga ta risken och sätta nåt litet och vasst i vagnen..

• Myran2007

Silverkatten: hade inte ens tänkt så långt, tack för tipset/varningen. Hmm...hur ska jag göra då, de där plastringarna ser lite stora ut, men skulle annars vara bra. Några mer tips på hur man kan fästa säkert/snyggt/praktiskt?

• Myran2007

Smulan: hur menar du då? Förstår inte riktigt....

• Myran2007

Ser ju bra ut med plastringar/trianglar, trodde att det skulle se klumpigt ut men ser nu på bilden att det inte gör det.

Svar på tråden Hur fästa filur-mobil?