• olleomaxmamma

vilket tält??

Ska campa två nätter i tält på camping med familjen (2 vuxna + 2 barn) men har inget tält ännu. Har tittat på tälten som säljs på jysk och jem & fix, de familjetälten kostar under 1000 lappen. Är det någon som har erfarenhet av familjetält av okänt märke? De borde duga till att campa med tycker man. Alltså någon som har ett 4-6 manna tält av okänt märke från typ jysk, öb, jem&fix eller annat billigt märke och vill dela med sig av erfarenheterna.

Tack!

• Svar på tråden vilket tält??
  • smulan 75

Har bara ett 2 manna tält från öb det var super bra o billigt ksk 2 st såna för 199:- för 1 st

• abnocto

JAg skulle bara tro att ett billigt tält inte håller regn borta på samma sätt som ett dyrt. Annars går det säkert bra med vilket som helst när det bara gäller två nätter
    Tänk efter vad du vill kunna med tältet. En förgård så att du har lite tak om det regnar, ett tält enbart att sova i osv...

• mia maria

Jag har ett billigt tält från Rusta (3-manna) som har dugt alldeles utmärkt för 2-4 nätter under flera år!
    Dock beror det ju på vad för slags semester man ska på - åker man till en stor camping så finns det ju möjlighet att sitta inne under tak ifall det skulle regna o tältet är av modell mindre, men campar man på ett mer avlägset/mindre ställe så skulle nog iaf jag vilja ha ett större tält med plats för att sitta o äta osv.

• Mufflon

hej svejs!!

Vi fyndade ett gammalt tält för 500kr härom dagen på blocket.
    Det är orange o brunt, jättefult men det funkar alldeles utmärkt.
    Det är av den gammla modellen , typ 70-talet. Rekommenderas varmt.

• SVejsan

Everesttälten (från Stadium) och Mc Kinley-tälten (från Intersport) tror jag är helt OK campingtält. Nu pratar vi för vår-höst bruk och för "bilcamping".

Vi köpte ett 6 manna ( Vi ville kunna få plats m luftmadrasser) för bilsemester på GO som sålde ut McKinley tält- detta var nedsatt till 1500kr från 4350kr!
    www.intersport.se/products/Default.aspx&Old_kat3_querystr=0&Old_kat1_querystr=8&Kat1=8 (Palace 6)

• Tossan79

Ja, köp tillräckligt stort tält! Ett 4-pers tält är oftast lagom för två vuxna....

Svar på tråden vilket tält??