• Lillaberg

Liten brun flytning mer än en vecka efter ÄL!

När jag var på toa nyss och torkade mig så såg jag en ljusbrun flytning på pappret. Hade ÄL för ca 10 dgr sen och har nog inte BIM förrän om ca fem dagar ungefär. Brukar aldrig ha bruna flytningar och verkligen inte såhär långt innan mens. Kände troligen ÄL i torsdags förra veckan (högg till i magen) då jag hade räknat ut att jag hade den. Har ju haft diverse symptom på grav. (vad jag tror) senaste dagarna som lite ont i brösten, lite molvärk ibland i livmodern, dåligt humör (lite för tidigt för PMS för mig) och lite smått och gott. Kan detta vara en nidblödning eller är det vanligt med brun flytning såhär tidigt innan BIM om man är grav. eller ej?! Kan ju bara gå efter vad jag brukar ha annars. Är nidblödningen verkligen som en brun flytning? Har försökt läsa mig till fakta, men läser hellre om era erfarenheter!

Tacksam för svar! Känner mig både förhoppningsfull och orolig.

• Svar på tråden Liten brun flytning mer än en vecka efter ÄL!
  • plittel

alltså nid blödningen är olika på alla. Det kan mycket väl vara det för att din ägglossning kanske inte ens va just för 10 dagar sen...kanske va ett par dar sen sånt vet man ju aldrig till hundra.

Om du inte brukar ha bruna flytningar, brukar inte jag heller nånsin nånsin så är de säkert ett tecken. Hade jag fått de idag så hade jag vetat till hundra att jag är gravid kan jag lova =)

• Lillaberg

Tack för svaret. Alltså nidblödningen kan väl komma runt en vecka eller mer efter ÄL. Ungefär samtidigt som vissa känner att ägget fäster. Jag har inte haft nån smärta som jag kan tro är just att ägget fäster. Har bara haft lite molvärk eller mensliknande smärtor till och från i några dagar.

Har ju så regelbunden mens så jag tror verkligen inte mensen är på G nu. Senast jag var på toa var det mer bruna flytningar eller blod jag vet inte. Vid mens så har jag ofta lite brunt i början sen rött dagen efter ungefär. Men nu när jag haft ont i brösten så tror jag mer på graviditet. Men det är så mkt brunt nu att man kanske mer kan kalla det blod än flytning. =( Nästan en vecka kvar till BIM ju, hoppas inte det är tidigt missfall isåfall... blev ju orolig nu och samtidigt förhoppningsfull.

• AnSo76

Hej
    Jag har oxå fått en skum ljus brun flytning. Ja vet att ja hade ÄL den 19 då ja körde me ÄL tester. Jag har BIM från nu i veckan någongång.
    Flytningen började igår, å det e inte alltid heller å inte mycket ... ytterst lite är de.

Vi försöker ju bli gravida så ja vill inte känna efter för mycket eftersom man inte vill bli besviken om de skulle komma mens eller få ett fett  på sin sticka.
    Men har kännt ett litet illamående ibland å lite yr... men de kan ju oxå vara så innan mens.

Suck suck :)

Kram

• plittel

ja alltså jag vet ju inte hur mycket de kommer...är de rikligt så låter de ju kanske inte så positivt. Men är de lite så kan de mycket väl vara nid-påvissa håller de på i ett par tre dagar. Jag hade rosa under en dag bara..o de kom bara lite ett par ggr. Jag kände ingen smärta mer än som jag känner nu, stickningar, drag och molande m.m.

• AnSo76

I mitt fall så har ja inte mycket alls, ex idag är de mest bara på pappret, knappt synligt.
    Så ja börja undra vad som händer.

• Lillaberg

Ska banne mig testa mig idag! Lycka till du med.

• AnSo76

Spännade, har du bim i dagarna eller?

Håller tummarna Skrattande

• Lillaberg

Tror det är BIM tors el. fre och kan inte hålla mig från att testa en gång idag.

Detsamma! Skriv hur det går vetja!

• AnSo76

Oja de måste du göra oxå, ska du testa ikväll?

Jagt har konstig känsla i livmoder, typ bränner till ibland å värker som fan. Skulle inte förvåna mig om mensen kommer:(
    Men har för mig att ja hade liknande flytning  förra gången ja var gravid som tyvär slutade i mf.

• Lillaberg

Sparade urin från morgonen som tyvärr inte varit i kroppen mer än ca fyra timmar, men hoppas det räcker.

Jobbigt det där med mf och att såna bruna flytningar kan vara tecken på en massa dumt också.

• AnSo76

Asså i början av den gravven hade ja flytningar men kommer inte ihåg hur dom såg ut osv.

Jag käkade för första gången en kur pergotime för att min mens varit så oregelbunden å dan. Å vi har verkligen prickat in rätt (hoppas jag) Räcka ut tungan
    Så ja hoppas inners att detta är ett teckan att det tagit sig..... men vågar inte gå å ta ett test än.

Ska du låta urinet stå tills ikväll?

• Lillaberg

Nej ska testa nu snart. Så fort jag köpt ett test om ca en kvart. =)

• AnSo76

ååååå va spännade.... fasten ja sitter å hoppar hahahaha

• plittel

lycka till lillaberg...men kom ihåg att visar de neg. så kanske det är för tidigt. kram

• Lillaberg

Testade nyss med CB vanliga och det blev inte ens ett uns plus! Fast jag kan vara BIM -4 idag (troligen) så hoppet är inte ute. Då vet man iaf att man kanske inte är en sån som får plus tidigt, iaf inte denna gången. Känner mig allmänt som en låghormonare då jag inte har så jobbiga mensperioder med mkt värk och annat så det kan väl också påverka. Får vänta till helgen med att testa. Ska ta tag i städningen här hemma så jag får annat att tänka på och även se vad som händer med den där bruna flytningen. Finns ju många som har fått plus flera dagar efter BIM.

• plittel

ja de e säkert för tidigt isåfall.

vänta i nån dag till nu och gör ett nytt

idag bränner de i min mage..typ som att jag har halsbränna på G

• AnSo76

Nej va trist me
    Får hoppas på att de visar sig annat till helgen. Säkert för tidigt för dig.

Håller tummarna

Kram

• Lillaberg

Jo, jag ska vänta i flera dgr. Borde t o m vänta med att surfa på FL i flera dgr så man inte blir helt besatt! Ringde till BM bara för att kolla om det kunde vara något farligt med brun flytning eller liknande. Hon sa att jag skulle avvakta (säkert för att de har fullt upp nu i semestertider hehe) någon vecka och att det nog var för tidigt att testa. Hon sa att eftersom det var några månader "bara" sen jag slutade med p-piller så kanske kroppen inte riktigt är i fas än och därav liten blödning eller brun flytning. Jaja, bäst att vänta och se. Hon sa också att alla spänningar och tankar man har om grav. kan påverka kroppen så också. Det står så mycket och man läser så man blir tokig om symptom och sjukdomar. Man blir ju graviditetshypokondriker varje månad.

Hoppas det går bra för er också!

• marre799

Lillaberg>> Har idag haft en liknande flytning.. bara en liten ..den var ljusbrunrosaaktig.... Men jag brukar aldrig få spots innan mens... och så molar det i magen och höfterna...
    bim är 8 juli för mig.
    Den som väntar på nåt gott......(Väntar alltid för länge!!!)

• Lillaberg

Skrev en annan tråd, men ändå.. har nog fått mens. Det är riktigt blod nu. Hellre mens än tidigt missfall. Svårt att veta vilket. Vet bara att mensen är ovanligt tidig jämfört med förra månaden. Ca 5-6 dgr skillnad i cyklarna. Jaja, nästa månad då... suck. Tror iaf det är för mkt blod för nidis och även för mkt för att kunna vara en mensliknande blödning man kan få om man är grav. Testade starkt - i morse och trodde jag var BIM -4. Får se framåt helgen eller nästa vecka hur jag känner om jag ska testa igen.

Svar på tråden Liten brun flytning mer än en vecka efter ÄL!