• pillanlax

Vad att göra i Piteå ??

Hej jag och min familj ska åka till Piteå på semsester.Våran son är nu 1 år och 2 månader och han älskar djur.Finns det någon djurpark i närheten eller nåt att göra med barnen i PITEÅ?

KOM MED FÖRSLAG TACK !!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-01 20:12:47:
    ELLER RUNT OMKRING PITEÅ
  • Svar på tråden Vad att göra i Piteå ??
  • Emsie

Det finns en dinosauriepark på Piteå Havsbad tror jag, men dom är ju inga riktiga dinos såklart Men Piteå havsbad har mycket aktiviteter på sommaren! Det finns inte djurparker i Piteå, närmsta djurpark är i Lycksele och det ligger ca 30 mil från Piteå..

Hoppas ni får en trevlig semester i Piteå, själv bor jag i Skellefteå (ca 7 mil söder om Piteå) och här har vi bra shopping, så hit kan ni åka en regnig dag!

• k girl

pillanlax: Det finns ett minizoo på Pite Havsbad.

• asinassa

Badusparken i c-piteå finns det en jätte fin lekpark, men annars så är det pite havsbad som det finns mycket att göra på.
    Dåligt väder en dag kan jag även rekomendera Leos-lekland i luleå, där är det kul för barn att vara...stora som små!

Stolt mamma till Leo
  • pillanlax

ja vilka bra grejer det får jag kolla upp o djurparken i lycksele verkar ju bra
    har någon av er varit där eller??

Måste man bada på havsbadet om man ska ada i havet det är ju säkert så mycket folk där skulle vilja hitta ett lugnare ställe

• hotten

det finns ju både badparadis innomhus, badannläggning utomhus (alltså det är två skillda ) samt lång sandstrand... så ni hittar säkert en plats nånstans...

• pillanlax

jag skulle vilja veta någon strand man kan besöka

• k girl

pillanlax: Vi pitebor brukar åka till en strand som inte är lika välbesökt (och exploaterat) som Pite Havsbad. Den heter Gläntan och ligger om man kör ut mot havsbadet, men tar vänster mot Haraholmen. Annars finns Norrstrandsbadet strax utanför centrum, där finns både pool och utomhusbad.

Varje lördag är det loppis i badhusparken, ett populärt evenemang med mycket fina fyndmöjligheter!

Är ni intresserade av historia finns ett fint litet museum mitt i stan, och Svensbylijda som är ett vackert hembygdsområde en bit utanför Piteå mot Svensbyn.

Att köra till Lycksele över dagen är nästan lite långt (men det går ju såklart). Vägarna är ganska fina (jag bor i Sorsele och kommer ifrån Piteå) men det är en dryg bit. På Grahns naturbruksgymnasium har de annars både lekplats och djur man kan klappa på! www.grans.naturbruksgymn.se/granpark_index.asp

Svar på tråden Vad att göra i Piteå ??