Chokladbollar med Lätta eller flytande margarin??
Jag är såååå sugen på chokladbollar men har inget margarin hemma. Funkar det med Lätta eller flytande margarin??
Jag är såååå sugen på chokladbollar men har inget margarin hemma. Funkar det med Lätta eller flytande margarin??
*URK*
flytande chokladbollar haha.. tror inte det där kommer bli nå bra..
Jag brukar använda flytande nånting, smör och rapsolja tror jag. Skulle dock aldrig använda lätta, det känns inget vidare.
man ska inte ha flytande margarin till kakor och sånt...
Så inte till chokladbollar.
Då går det inte så bra att "knåda" ihop
Lätta kan du juh ta
Det bästa är att använda SMÖR
Sånt där folieinbakat smör...
gott
haha, näe ja vet men är ju så sugen. Får vänta tills i morgon annars
Får försöka komma på något annat gott godis...något förslag??
Värsta krisen är väl sylt med mjölk,det fick vi bland när jag var liten Annars blir det svårt utan margarin tror jag...
Det gick iaf bra när jag använde flytande, fast inte samma mängd som receptet dock.
När jag gör rabarberpaj brukar jag blanda smält smör (läs flytande) med lite mjöl, socker och havregryn som jag strör över rabarberna och den där smeten är såååå god, funkar lite som godis för mej när sötsuget är i stadium ät eller dö
Det blir chokladdoppade jordgubbar istället
Jag har gjort på Lätta och det blev supergott...
Jag använder alltid "lätt och lagom" och dom blir jättegoda! Det som är bra med dom är att de inte är stenhårda när man tar ut dom från kylen, har lite svårt för att dom smakar smörigt och sedan är dom ju lite mer "hälsosamma"