• Leonmamman

Kristianstad BB?

Någon som har erfarenhet av Kristianstad BB som kan dela med sig? Känner mig lite smått fundersam då det är ett så litet sjukhus o vet att det till o med förekommit tbc...
    Någon som vill berätta positiva saker om BB då jag kommer föda där snart?

• Svar på tråden Kristianstad BB?
  • Natha

hum , Jag var väll ganska förberedd att föda i Ystad, men min man jobbar på ambulsanen ville inte att jag skulle föda där pga eras kompitens när de gäller akutsjukvård  ( han ser ju en annan sida utav bb/ förlossningen än vi) Vi kom i varjefall till K-stad och vi blev jätte bra bemötta. Vi skall dit nästa gång oxå, K-stad är väldigt kompitenta och duktiga. tycker du inte skall vara rädd för att föda där.

Åk dit o snusa in dig lite på visningar, så kanske de känns bättre sen!

• Sweetangel78

Jag har fött båda mina troll där och kommer föda mitt tredje där med. Tycker att de kan sin sak och är trevligs mot än och själva avdelningen är mysig med..( både förlossningen och bb avdelningen). Tycker du ska prata med bm om ett besök där så får du kolla in det själv med. Lycka till!!

• Mijjo

tja jag har fött 6 barn där och ska föda 7:an där också tänkte jag ,, alltid bra/proffsigt bemött.Inga klagomål alls ,ja om vi ska vara ärliga så finns det en överläkare som jag inte alls kan med ...men det är ju annan historia..

• Solglimtar

Blev jättebra bemötta när vi födde vår son 2005 och då var det ändå mitt i "rusningstrafikens" Juli, med många förlossningar just då. Alla var supergoa på förlossningen. På BB hade man kanske inte i det läget riktigt den tiden för oss som jag hade önskat, men som sagt så var det väldigt mycket folk där just då...

Ska få mitt andra barn om 5 veckor och då är det nog lite stökigt där, för de ska bygga om nu säger min barnmorska.

• Leonmamman

Tack för alla svar! Nu känns det ju väldigt tryggt inför förlossningen. Var inne på koll pga urinvägsinfektion o då fick jag bara positiva intryck. Men den här historien med tbc o allt gör en ju lite fundersam...

Svar på tråden Kristianstad BB?