• jorialel

Fotvårta???

Våran 5 åring har nåt på hälen som jag misstänker kan vara en vårta. Den är cirkelformad med en prick i mitten. Nån som vet?

• Svar på tråden Fotvårta???
  • No way

låter mer som en liktorn. är den platt?

• jorialel

Ja helt platt. Han säger att det gör jätteont när vi klämde lite men det kan ju vara för att han är rädd. Hm vad gör man med en sån, ska den tas bort eller behandlas på nåt sätt, kan den bli farlig?

• Madde 85

Det kan vara en vårta även om den är platt.. Vårtan blir tillplattad/växer inåt om den sitter på trampdynan.
    Om du ska ta bort den (om det nu är en vårta) så rekomenderar jag ett medel som heter VårtFri www.vartfri.se det är mkt bättre/enklare/effektivare än det som finns på apoteket. Lycka till!

ღ .?:*:?.Lukas♥1/8-06.?:¨*:?. ღ
  • No way

då är det en liktorn. Ibland när man går på den eller om man pillar sticker det till och gör ont. Köp liktornsplåster på apoteket så är den snart borta!!

Lycka till

• jorialel

Jag har googlat lite och fann att man ofta använder samma medel mot vårta och liktorn så det var ju bra.

• hotten

när dottern fick det å inget medel hjälpte så fick jag tips om att gnida krita på det å sätta på ett plåster, när plostret lossnar så gör om samma sak, på 1 vecka vart det borta

• jorialel

Jag har börjat med tea tree oil. Om det inte funkar ska jag testa krita men vad för krita ska jag ha?

• hotten

en vanlig sån... du vet sånna man skrev på tavlan i skolan förr i tiden, eller nu när man "målar" på asfalten...
    fast jag tror nog att det är plåstret som gör jobbet att den kväver vårtan typ, men klanske har kalken oxå med saken att göra?(antar att det är klak i kritorna fast jag vet ju inte ett dyft he hee)
    har som sagt iallafall hjälpt oss å några vänner som vi fick tipset ut av

• jorialel

Ok bra. Kalk är ju basiskt så det kan ha med ph värdet att göra kanske.

• jorialel

De hälsokost medel jag har hittat mot vårtor hjälper även mot svamp och svamp får man vid en sur miljö så det har säkert ett samband.

Svar på tråden Fotvårta???