• Michella

Mannagrynsgröt till en 6 månaders.....

När började ni ge era 6 månaders mannagrynsgröt??? Jag tänkte börja ge min son det nu i veckan. Han har fått havregrynsgröt i snart 2månader o tänkte prova nåt nytt så han inte tröttnar på den andra gröten. Vill gärna ha lite tips på vad ni blandar med gröten mm. Gröten ska väl kokas på mjölk egentligen men det kan man ju inte göra än alltså vanlig mjölk. O ersättning är väl inte så bra att koka .eller???

• Svar på tråden Mannagrynsgröt till en 6 månaders.....
  • mumlan1

Felicia har ätit mannagrynsgröt sedan 6 månaders ålder och hon älskar det. Brukar mosa i banan/äpple/päron eller någon annan frukt som finns hemma. Har kokat den på vanlig gröt. Mannagrynsgröt kan vara lite stoppande för magen.

• Långbenopluto

Jag skulle inte ge mannagrynsgröt till en 6-månaders eftersom den kokas på gröt

Finns andra grötar....

Mamma till Marcus och Isak
  • mumlan1

vanlig mjölk ska det stå...

• Michella

Men kan man verkligen koka på vanlig mjölk redan ni som gjort det? Och ni som gett mannagrynsgröt, har ni alla kokat den på vanlig mjölk isf???Det finns väl inte mannagrynsgröt som köpegröt eller??

• sheeba

Man ska helst inte ge mannagrynsgröt när de är så små pga av den höga halten mjölk.
    Bättre att ge havre då krossa aså blir den mer slät.

Språkpolis! jag är din värsta fiende....Språktjuven!
  • mumlan1

enligt min BVC vard et inga problem bara man varierar sig. Felicia kanske åt mannagrynsgröt en gång i veckan

Svar på tråden Mannagrynsgröt till en 6 månaders.....