• Pochahontas

Viktväktare - Vad äta på Ikea?

Hej alla viktväktare!

Idag ska vi äta på Ikea, men det är ju inte så lätt... Har bara varit viktväktare i ett par veckor, och ska nu förösöka ge mej på att äta på Ikea. Detta utan att få i mej för många points. så klart... Nån som vet nåt lämpligt jag skulle kunna äta där? Ni som är mer vana än jag kanske har nåt bra tips?

Don't be so busy making a living that you forget what you are living for...
  • Svar på tråden Viktväktare - Vad äta på Ikea?
  • Fru Filur

Är förvisso inte viktväktare på det viset, men är lite insatt i pointseriet ändå, så jag svarar...

Nu kanske matutbudet skiljer mellan de olika ikeorna, men på mitt Ikea serverar de i alla fall Durumvetepasta med ratatouille, och det borde ju knappast vara så "hemskt" ur pointssynpunkt, mer hemskt ur generell näringsvärdespunkt i så fall, för det är ju inte mycket protein inblandat... :o)
    Jag skulle nog be om att få den serverad med köttbullar också (begåvad gissning : 8 köttbullar är ca 5 points, 5 köttbullar ca 3 points) om det var möjligt

• nr3

ja eller potatis och köttbullar och en skål m sallad brevid.8 köttbullar 5 points och potatis 2

• Pochahontas

Ja. Jag kan ju ta potatis o köttbullar. Ta färre köttbullar o fler potatis. Och så skippa såsen.

Don't be so busy making a living that you forget what you are living for...
  • Fru Filur
    Pochahontas skrev 2007-07-02 09:03:45 följande:
    Ja. Jag kan ju ta potatis o köttbullar. Ta färre köttbullar o fler potatis. Och så skippa såsen.
    *le lite* Men hur trist och torrt är inte det ??? Mat ska förvisso inte vara en tröst eller belöning, men inte heller en straffkommendering... ;o)
    I alla fall skulle jag knappt få i mig (ikea)potatis utan sås ens under pistolhot...

Surfa in på Ikeas hemsida och välj det varuhus du ska besöka, så ser du vad de har på menyn och kan klura och planera lite hemma innan då åker dit...
  • nr3

ta bara lite sås och räkna en points på den. så har jag gjort!utan sås... blä vad torrt

• denna där

Dom har väl sallader på IKEA också? Räksallad har jag för mig...

Vi simmar alla i samma båt.
  • lindalinda

jonas fru: jag skrev ju det

Svar på tråden Viktväktare - Vad äta på Ikea?