• LuRiGaBlAdLuSeN

OTTOBRE

Är det någon som använder mönster från denna tidning? Ser måmga nämner den i sina bloggar.
    Är mönstren lätta att följa?
    Är tidningen på svenska när man får hem den?
    Prenumererar man el köper bara lösnummer?

Nyfinen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 10:36:08:
    Någon som har några nummer av tidningen att rekommendera som ni tycker är extra användbara, som ni kanske sytt en del av?

• Svar på tråden OTTOBRE
  • krypet fem

Kolla på www.ottobre.fi det står på svenska där också. Där kan man beställa nya o gamla nummer o titta i tidningarna. Man kan köpa lösnummer o öven prenumerara. Tror det kommer ut 4 barn.nummer per år (en per säsong) och ett dam-nummer. Jag, som är normalkunnig i att sy, har förstått mönstren o lyckats sy några plagg från dom. Lycka till.

• LuRiGaBlAdLuSeN

Ja jag har varit inne på sidan, men sitter just nu (på jobbet) vid en dator som inte klarar av att öppna och bläddra i tidningarna) Så testar att fråga. Tack!

Fler? Några nummer som är extra användbara?

• krypet fem

Jag har bara tidningarna sen 1-2 år tillbaks. Vad vill du sy? Ålder på barnet o typ av plagg, jag kan bläddra lite i min nr. Det jag sytt är retro-inspiretade plyschdräkter o mjukiskläder till bebis.

• LuRiGaBlAdLuSeN

krypet fem skrev 2007-07-02 15:56:12 följande:

Jag har bara tidningarna sen 1-2 år tillbaks. Vad vill du sy? Ålder på barnet o typ av plagg, jag kan bläddra lite i min nr. Det jag sytt är retro-inspiretade plyschdräkter o mjukiskläder till bebis.
    Ja det är ju precis sådana coola plagg! Ålder på barnet? Allt från typ 4 månader till 1 år.
  • krypet fem

Men jag kan kolla först ikväll, håller som bäst på att tapetsera mönsterpassnings-tapet, kräver all min koncentration för tillfället.

• krypet fem

Okej, nu är jag här, tapetserade till kl 1 så jag hann inte igår... Har dom i den orning hur mycket jag använt dom.

Nr 1/05 hade några snygga bebiskläder, ett retro set med "trosa" o linne, och tröja, luvjacka o "hängselbyxa" i plysch. Har sytt byxan som blev så snygg. Bebismössa. Manchesterjacka.

Nr 3/05 hade en söt hel bebisdräkt med blixtlås fram och ner i ena benet. Blöjor/blöjbyxor. Höstjacka o byxa. Velour(väpnar)luva.

1/06 hade också mjukiskläder för små i velour o trikå, inte direkt några retromodeller, men snyggt o praktiskt. Byxa (snygg modell, blir retro med rätt tyg), jacka, tröja, och mössa.

3/06 hade en söt (flick?)mössa o sparkbyxor (lite retro-modell). Har inte sytt.

Hoppas du hittar nåt!

Svar på tråden OTTOBRE