• Göteborgskan

Barnfamiljer på McDonalds

En liten undran bara..

En vuxen person står med ett eller flera barn i en kö för att beställa mat på McDonalds..
    Kötiden kan vara flera minuter.. Men lika förbannat..

Så när personen med barnen väl kommer fram till kassan, så är det DÅ... Först DÅ..
    som han/hon frågar barnen vad de vill ha att äta.
    Dessa ska då fundera i 100 år, hinna ångra sig 10 ggr. Be att få byta leksaken, ta bort div tillbehör på hamburgarna.. m.m. m.m.

Varför inte passa på att utnyttja kötiden till att ta reda på detta innan?
    Kan Någon förklara detta för mig?

• Svar på tråden Barnfamiljer på McDonalds
  • Familjen P

För att reta alla andra...

Eller för att det blir samma visa även om de frågat innan...

• Kina79

Kan förstå irritationen. Kan bara tillägga att om jag e på McDonald´s med mina flickor (14 månader och 3½ år) så frågar jag stora vad hon vill ha, sätter dem vid ett bord, säger till stora att passa lillasyster och sen går jag och beställer. Jag sätter dem alltid där jag kan se dem och även springa dit om det behövs, men det har än så länge aldrig behövts. De sitter så snällt och väntar på maten.

• Fru Filur

Så länge som de har barnen med sig i kön är det ändå ganska OK, för då VET man att det är "HappyMeal-varning" och kan ställa sig i en annan kö, värre är det med de som placerat ut sin ättelägg vid ett bord och själva ställt sig i kö och ser ut som en vanlig kund som vet vad h*n ska ha och sedan börjar krångla vid beställningen "ska ha sju happy meal med 10 olika leksaker och en cheeseburgare utan ost och en hamburgare med ost osv osv osv osv tills man är färdig att krevera...
    En snabbkassa för oss som vet vad vi ska ha och rikskuponger vore tacknämligt...

F.ö är McDonalds inget att föda upp sin barn på, det är nödmat för vuxna på språng !

• Blue Dragon

Ingen aning om varför dom gör så men mina flickor vill alltid ha samma sak så det är lätt att beställa tycker jag.

Älskar mina 3 flickor
  • Livet30

jag vet det är så störande, McD hamburagre är ju tanken att det ska gå fort att få sin man,och det gör det så länge alla inte ändrar hit och dit på sina burgare, självklart om man är allergisk så ska man ju kunna ändra hamburgaren. Men ändra pågrund av kräsna barn eller vuxna, aldrig.

• Söderböna

Kan inte förklara alls. Förstår inte varför vuxna går på McDonald's och förstår än mindre varför barn skall släpas dit!

• Göteborgskan
    Söderböna skrev 2007-07-02 10:31:45 följande:
    Kan inte förklara alls. Förstår inte varför vuxna går på McDonald's och förstår än mindre varför barn skall släpas dit!
    Ja, det e ju en helt annan fråga..
  • Göteborgskan

Fru Filur skrev 2007-07-02 10:29:42 följande:

Så länge som de har barnen med sig i kön är det ändå ganska OK, för då VET man att det är "HappyMeal-varning" och kan ställa sig i en annan kö, värre är det med de som placerat ut sin ättelägg vid ett bord och själva ställt sig i kö och ser ut som en vanlig kund som vet vad h*n ska ha och sedan börjar krångla vid beställningen "ska ha sju happy meal med 10 olika leksaker och en cheeseburgare utan ost och en hamburgare med ost osv osv osv osv tills man är färdig att krevera...
    Precis!! hahaha...
    Man tror att kön ska gå snabbt. Så kommer 35 ungar farande helt plötsligt.. hahaha
  • Mirakel händer

visst kan det vara irriterande i vissa fall.........

Eftersom jag har en son med en språkströning som gör att han glömmer. Så måste jag fråga honom när vi kommer fram i kön. Så jag har inget annat val, jo inte gå dit då någon gång ibland. Men mitt barn vill också gå till Mc Donalds....

♥♥♥Är snart på g igen♥♥♥
  • TEDDEN

Går aldrig på McDonalds och slipper således dessa problem, men de låter jobbiga!

• ludenben
    TEDDEN skrev 2007-07-02 10:35:48 följande:
    Går aldrig på McDonalds och slipper således dessa problem, men de låter jobbiga!
    samma här!!
  • Blue Dragon
    TEDDEN skrev 2007-07-02 10:35:48 följande:
    Går inte heller på McDonalds men Burger King går vi på då vi åker till Uppsala och handlar. Varannan vecka ungefär.
    Älskar mina 3 flickor
  • AnneSophie

Ha ha ha jag vet vad du menar TS.
    Kan tillägga att detta problem även uppstår när icke-McDonalds-erfarna (gärna äldre) ska beställa. Dom väntar tills dom kommer fram med att tänka och sedan börjar dom med att beställa prommes, sedan så vill dom ha "en såndär hamburgare med nån dressing på" och...."finns det ramlösa att dricka och ingår det kaffe och kaka?".

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • Rättfram

Uppenbarligen har de väl så mycket annat att fundera på när de står i kö så de inte förstår att det vore bra att bestämma sig innan, eller vad tror du??:)Sen finns det ju alla varianter av människor, en del kanske helt enkelt gör så bara för att reta upp nån annan, har du tänkt på det??:(

Svar på tråden Barnfamiljer på McDonalds