• Anonym

Någon bok till hjälp för vårt förhållande???

Vårt förhållande har varit en enda stor kaos sedan vi fick barn.
    Min man är alltid sur och lägger över all skuld på mig m.m. Jag i min tur är irriterad på honom och sex är inte att tala om och har inte varit på länge.
    Mår jätte dåligt.
    Jag undrar om någon av er vet någon bra bok man kan köpa som handlar om att rädda relationen eller att få hjälp när det blivit som det blivit?
    Finns det någon bra bok på t.ex adlibris?
    Har försökt titta men vet inte vad jag ska söka på.
    Tips på bok snälla!!

• Svar på tråden Någon bok till hjälp för vårt förhållande???
  • Anonym

Dr. Phil har skrivit mycket böcker om relationer!

• Anonym

Ja relationsakuten tror jag men finns det någon annan tro?
    Vårt problem handlar mycket om att min man ALLTID är sur och har humör.
    Allt är mitt fel. Om han så tappar något som går sönder så är det mitt fel för jag stod i vägen osv. Jag tassar på tå. Han är inte farlig och slåss eller något men alltid irriterad och gafflar liksom. Jag känner mig så liten, osedd och det känns som om jag inte är värd något i hans ögon. Så en bok om hur man tampas med honom eller något. Står snart inte ut.

• åäö

Kan inte låta bli att tipsa om boken "Hetsa inte upp dig över småsaker-vårda kärleken", kommer inte på vad författaren heter på rak arm men du hittar den nog på Adlibris. En hel del amerikansk sörja men också en hel hög guldkorn.

• NadiaMi

Det handlar väl främst om att han måste vara ärlig med vad det är som stör honom och gör honom så irriterad för något lär det ju vara då humöret inte verkar gå över.

Det är en stor omställning att få barn.
    Kanske kan du få honom att prata med några andra pappor, fixa en pappagrupp genom föräldragruppen du bör ha någon slags kontakt med genom BVC.
    Då kan han få någon att prata med om alla omställningar, den hänsyn barnet måste få, att han som pappa kan känna sig förbisedd och bortprioriterad då barnets behov alltid kommer först osv.

• Anonym (jag)

tycker att det är jättebra att du tar tag i det. Jag är uppväxt i ett sådant förhållande och vid 25 års ålder är jag fortfarade ängslig och rädd och tror att jag ska få skäll så fort sambon tappar något eller om katten river ner något eller vad som helst. Sambon har dock inga sådana tendenser utan spåren sitter i från min barndom. Ditt barn har tur som har en mamma som säger ifrån.

• Anonym (tips)

John Gray som har skrivit "Män är från Mars, kvinnor är från Venus" vilket förövrigt är otroligt bra har även skrivit flera relationsböcker.

När jag och min sambo hade en jättekris & jag flyttade så läset vi dessa böcker & vi båda förundrades över hur han som skrivit böcker kunde träffa så precis på OSS!

Dom är sjukt bra. jag lovar.
    Vi har löst allt & förstår varandra mkt bättre nu.

• ninanell

Jag kan coacha dig lite, och kanske få använda det som lite sudiematerial?
    Jag är coach och håller just nu på med ett projekt där jag kommer att skriva en relationsbok.

Min spontana, PRIVATA reflektion är att du är psykiskt misshandlad och har gett upp dig själv för honom.
    Men det är en högst privat reflektion över att se hur du kämpar och griper efter halmstrån för att "rädda" er "kärlek", och hur du söker sätt att tampas med att han behandlar dig illa.
    En sådan sak är ingen kamp för kärlek, så de rätta frågorna att ställa är, VARFÖR det är så viktigt för dig och VAD du vill uppnå?
    Och om du fick som du ville, vad skulle det då betyda för dig? Egentligen...?

Svar på tråden Någon bok till hjälp för vårt förhållande???