• Fiaflopp

Torsk i ugn?

Har torskfile (fryst) som jag ska göra idag men är less på det gamla vanliga,nån som har recept på nåt skoj med torsk i ugn?

• Svar på tråden Torsk i ugn?
  • JAG är BÄST

Japp det har jag

Lägg torskblocket(förmodar att det är en sån?) i folie (i en ungssäker form ) sedan saltar du utav helvete och pepprar. Sedan håller du en burk krossade tomater på den och sedan in i ugnen i ca:30-45min.

Eller ta samma som i början, sedan saltar du foliet innan du lägger ner torskblocket. Över den sätter du cream bounjor(stavning?) som du blanat med vitlöksosten (cream bonjuor)'

In i ugnen ungefär samma tid.

Servera med lite citin och potatis. Kan inte bli godare.

• Fiaflopp

Nån ide på fiskgratäng?

• elims

Ja, antingen den här:
    www4.arla.se/Default____17653.aspx

Eller så kan man strimla en purjo och fräsa den lite lätt, sen lägga över det i en ugnsform, lägga tinade fiskfiléer ovanpå, salta & peppra och sen hälla över en sås gjord på:
    1 matgrädde
    1 lättfraiche
    1 dl chilisås (alt. hälften chili, hälften sweet chili)
    rikligt med dill (fryst går bra)

In i ugnen ca 25 minuter. Servera med färskpotatis och sallad till.

• Fiaflopp
    JAG är BÄST skrev 2007-07-02 10:40:59 följande:
    Japp det har jagLägg torskblocket(förmodar att det är en sån?) i folie (i en ungssäker form) sedan saltar du utav helvete och pepprar. Sedan håller du en burk krossade tomater på den och sedan in i ugnen i ca:30-45min.Eller ta samma som i början, sedan saltar du foliet innan du lägger ner torskblocket. Över den sätter du cream bounjor(stavning?) som du blanat med vitlöksosten (cream bonjuor)'In i ugnen ungefär samma tid.Servera med lite citin och potatis. Kan inte bli godare.
    Tack vännenden med krossade tomater lät enkel,god och smal!
Svar på tråden Torsk i ugn?