Civilutredare hos polisen
Är det någon här inne som jobbar som civilutredare hos polisen? Jag har blivit kallad till intervju (fler här som blivit det, förresten??) och är lite nyfiken på hur det är att jobba som det.
Är det någon här inne som jobbar som civilutredare hos polisen? Jag har blivit kallad till intervju (fler här som blivit det, förresten??) och är lite nyfiken på hur det är att jobba som det.
Ingen??
Nähä...
Vad gör man då? *nyfiken*
Man handlägger/utreder brottsanmälan. I de tjänster som söktes här i Blekinge ska man jobba med antingen trafikbrott, ungdomsbrott eller brott inom familjen. Tanken är att polser ska vara ute på gator och torg istället för att sitta inne och utreda
Det lät riktigt spännande faktiskt! Önskar dej en massa lycka till på intervjun! Tacka inte, det betyder otur
Wow vad coolt, det hade jag gärna jobbat som! Har aldrig hört talas om det. Vad kräver de för utbildning?
Moi: Jag säger inget...
Cerdrica: Jag är utbildad beteendevetare, men i annonsen stod det att de bara hade gymnasie som lägsta krav. Jag tror att det här med civila utredare är ganska nytt; de söker massvis med folk runtom i landet nu.
Hej Angelgirl
Har du varit på intervju än?
Jag har sökt en likadan tjänst i Skåne. Hur lång tid tog det från sista ansökningsdag till att du blev kallad?
Hoppas det går bra för dig,verkar vara ett roligt och intressant arbete.
Hej, jag har åxå sökt tjänst som civil utredare i skåne. har du vart på intervjun än?? hur gick det? några tips man kan få om man har turen att komma på en intervju själv...Anna
jag har en kompis som fått en sån tjänst i Stockholm. Han börjar internutbildningen i september med de andra nyanställda, sedan placeras de ut på rotlar efter behov, de får inte välja.
Han är jurist