• MUU

När kan man baka/laga mat tillsammans med sitt barn?

Precis som rubriken så är min fråga.... När kan man baka/laga mat tillsammans med sitt barn?
    Hur gör ni.... jag har själv en tvååring och skulle vilja ha med honom mer. Jag bakar nästan aldrig men tänkte jag kunde göra det med honom så att han lär sig. Vad bakar/lagar ni med era små?

• Svar på tråden När kan man baka/laga mat tillsammans med sitt barn?
  • jocer84

Det går att ha dem med på vad som helst i princip, men räkna med att det blir kladd :)

• TrailerTrash

Min dotter är 2 och hon lagar mat och bakar med sin pappa.Baka Kakor eller skära grönsaker tycker hon är kul..

Ball Ballare,ballast
  • Johanna S

Jag har bakat det mesta med min son, bullar( han får sin egen deg som han knådar och kavlar och sockrar och sånt), bröd( han häller i ingrediienser i bunken och knådar degen), sockerkaka ( han får hjälpa till att hälla i bunken och röra om i smeten) m.m. Han vill alltid vara med och titta när man lagar mat också.
    Min son är också 2 år.

• MUU

åhhh... vad spännande... ska genast börja... tack för svaren!

• mammatillpojkar

min son är snart 2 och han lagar mat med oss varje dag, bakar vi (det händer inte så ofta) så är han alltid med.. det blir en hel del kladd men det får man räkna med och jag tycker det är värt det för på så här sett så har jag int ett gnälligt barn som drar mej i benen varje gång jag ställer mej för att laga mat/baka eller diska. han är för övrigt med när vi städar, tvättar m.m oxå.. det är lugnast så
    han började visa intresse för att vara med när han va 1 år ungefär, men innan dess satte jag honom i sin matstol jämte om han tapade tålamodet

• eyry

ja det bestämmer man själv...ettåringen sitter bredvid och tittar, 3åringen får blanda, osv. Men det blir ju lite kladd!

Älskar mina 2 prematurer
  • cicci85

Min 2-åring hjälper alltid till med maten och att baka. Det blir kladdigt men han älskar att hjälpa till och ahn kan allt själv enligt honom

• Wkd chick

min son va 1.5 år när han bakade med oss första gången jätte kul tyckte han att det va :) samma sak med pankakssmet det har jan oxså gjort sedan mer än ett år tillbaka

• Rude Billy

Min son är knappt 10 månader, han brukar sitta bredvid i sin stol när jag lagar mat och så får han sitta banka med slevar och sånt..
    DÅ är han 'med' på sitt sätt han också :)

Svar på tråden När kan man baka/laga mat tillsammans med sitt barn?