• Annaïck

mögliga badleksaker

Hej

har just upptäckt att det är något svart inuti min dotters badleksaker - är väl förmodligen mögel i och med att det alltid kommer in vatten i lufthålet. Hur får man bort detta? Låter det ligga i klorin? eller kokar man leksakerna? Annars blir det väl soppåsen..

• Svar på tråden mögliga badleksaker
  • 1978nettan

så har vi oxå det, men vi sköljer av dom varje gång dom ska användas o sprutar ut det svarta. det luktar ju inget o lite skit har ingen dött av. vad ska hända lixom? man kan ju inte köpa nya leksaker till badet varje gång dom ska bada. då hade vi fått köpa nytt varje dag eftersom mina barn badar varje dag

• Millimina

Jag sög upp ättika i något fåfängt försök att tvätta bort det. Fyllde ankan med ättikssprit och lät det stå, sen hade jag en sjå med att spruta ut allt svart.. tog ett tag... gick bort. Och kom tillbaka efter bara ett par bad igen..

Säger som nettan, att luktar det inget och inte är LÄTT att få ur, så strunt i det!

• Luddvar

Jag klipper faktiskt hål i botten på våra badleksaker för att kunna skölja ur det svarta. Skit samma om de inte flyter. Det bryr sig inte mina barn om bara de är goda att tugga på.

Svar på tråden mögliga badleksaker