• majlinsa

Matstol man sätter fast på bordet

Jag undrar lite om dessa matstolar man fäster på bordet.
    Är dom verkligen säkra?
    Vad är maxvikten så bordet inte ska tippa?

• Svar på tråden Matstol man sätter fast på bordet
  • Mizzz

hmm.. maxvikten för att bordet inte ska tippa kan väl ingen här svara på utan att veta vad du har för bord.. mitt bord kan man med all säkerhet sätta 20-30kg på (massivt ekbord) men om man har ett för 500kr från ikea så kanske man bara kan ha 5kg? Sen har ju stolen en maxvikt oxå..

jag tycker nog att man ska ha en riktig stol hemma, de man fäster på bordet är bra om man ska åka bort

• SusanneSJ

Säger som lillisen, bordet kan inte vi svara på hur mycket det tål men vi har en sån stol och den klarar barn upp till 12 kg så det ligger någ där runtomkring

• hammarby

Den vi köpte på babyproffsen var upp till 15 kilo..sen får man inte haka fast stolen på vilket bord som helst heller. Det måste vara stabilt, inte med iläggs-skiva eller nåt sådant.

(¯`°?.¸ ღ ♥ Eddie 060913 och gravid igen i vecka 23. BF 30/10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • FamHull

Vet inte om du tänkt köpa en ny eller begagnad stol. Men tänk på att kolla så att den går att liksom "skruva fast" i bordet. Brorsan hade en gammal sån o om han fick nåt att ta spjärn emot med fötterna så kunde han få hela stolen att tippa o lossna från bordet.

Svar på tråden Matstol man sätter fast på bordet