• Ximona81

Dumma frågor..

Fanns en tråd innan om detta men kan ej hitta den ..

så jag sta5ratar en ny..

Är i v35.. fick frågan här om dagen. Nej men hej är du gravid ???

Nej jaghar svalt en geting..

dessa idiotkommentarer när man är gravid osv.. samt har köpt en till hund, då fick jag lite mera kommentarer.
    VArför?+ jo jag ville ha en hund. Men den gamla då? vart har du gjort av den?  ( tydligen kan man inte ha två)
    glömde förviso skriva en hund till.
    sedan stod det i en blogg att jag köpt en ny hund plus en massa bilder om detta då får jag med frågan
    Har du köpt en ny hund??

ja dessa kommentarer när man dessutom är på sluttampen arg som en bålgeting osv..

någon mer med myskokomments ??

• Svar på tråden Dumma frågor..
  • Jenna3

Jag gillar inte heller vissa kommentarer och frågor som folk ibland kan slänga ur sig. Som tex när jag fick tredje barnet. (har fått tre inom 3,5 år.) Då sa vissa:
    -Nu får du allt skydda dig ordentligt så att ni inte får fler!

Va???? Vi kanske vill ha många barn???
    Och när jag har sagt att jag är sugen på fler efter tredje har jag också fått kommentaren:
    -Neeeeeej! Skojar du??? Inte kan ni skaffa fler??? ni har ju redan en massa!!!

Suck...

• time

dumma kommentarer om min mage får jag hela tiden. "va är du redan i vecka 18, men det syns ju inte på dig att du är gravid" TACK säger jag bara... alla är olika jag har inte en mega mage som en del andra kanske har. vadå då? skulle det innebära något fel eller vadå. STÖR MIG!

sen en annan kommentar när jag snackade namn med jobbarkompisarna, jag sa att Elsa och Wilmer tycker jag är supergulligt då säger en tjej " jag vet två barn med dom namnen och båda har DS" öööh har det något med namnen att göra? Fattar inte hur hon tänkte. F-N va arg jag blev ville bara skrika nått dumt till henne!!!!

♥ gravid v. 18 - beräknat 8 dec ♥
  • xxmeyaxx

En av de dummaste frågorna måste ju min mamma ha råkat ut för.
    Hon var ute och gick med sina små tvillingflickor (mitten av 90-talet).
    Det är enäggstvillingar och identiska med varandra..
    Hade dessutom likadana kläder, fast i olika färg (den ena hade lila och den andra hade rosa)

Så kommer det fram människor på stan och frågar:
    - Är dom tvillingar?

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • time

Jenna: Vilka nötter. förstår att du är arg, jag fattar inte hur folk tänker men dom kanske inte tänker alls det kanske är problemet.

• Jenna3

Får även dumma frågor ang mitt yrke- personlig assistent. (nu är jag hemmamamma och jobbar en kväll endast.)
    -Vad ska du göra sedan då??
    -Pluggar du samtidigt?
    -När ska du skaffa ett riktigt jobb?

RIKTIGT jobb??? Är inte mitt jobb riktigt och viktigt??

• Jenna3
    xxmeyaxx skrev 2007-07-02 17:09:20 följande:
    En av de dummaste frågorna måste ju min mamma ha råkat ut för.Hon var ute och gick med sina små tvillingflickor (mitten av 90-talet).Det är enäggstvillingar och identiska med varandra.. Hade dessutom likadana kläder, fast i olika färg (den ena hade lila och den andra hade rosa)Så kommer det fram människor på stan och frågar:- Är dom tvillingar?
    Hahah...jag blev kallad tvillingarnas mamma när mina barn var mindre. Det är ett år mellan dom två första ("tvillingarna")
    Folk trodde att dom var tvillingar redan när tvåan bara var några månader gammal!
  • time

en del folk tänker verkligen inte innan de öppnar truten

• jennsan22

jenna3
    Du anar inte vad jag känner igen mig i det du skriver om komentaren "när ska du skaffa ett riktigt jobb"
    jag blir så arg...Har fått den frågan typ 100 gånger. Tycker dom ska prova på mitt jobb ett tag och sen uttala sig. Har jag jobbat en hel helg är det ingen som förstår om jag är trött ens.
    Får även höra ibland..Men jag jobbar ju på riktigt!

jag är ju med personlig assistent...

• Jenna3
    jennsan22 skrev 2007-07-02 17:19:38 följande:
    jenna3Du anar inte vad jag känner igen mig i det du skriver om komentaren "när ska du skaffa ett riktigt jobb"jag blir så arg...Har fått den frågan typ 100 gånger. Tycker dom ska prova på mitt jobb ett tag och sen uttala sig. Har jag jobbat en hel helg är det ingen som förstår om jag är trött ens. Får även höra ibland..Men jag jobbar ju på riktigt!jag är ju med personlig assistent...
    Jag tycker vi har ett riktigt bra yrke! Vi gör så att en människa kan leva ett riktigt liv.Det om något måste väl vara ett riktigt och viktigt jobb!!? Förlåt TS att det kanske blev lite OT.
  • Jenna3

Kom på en till som jag skrev i en annan liknande tråd också.
    När folk frågar om bebisen är SNÄLL???
    Det finns inga elaka bebisar. Finns ju bara mindre eller mer krävande bebisar.

• Ximona81

vissa människor är ju inte riktiga..

Jag fick höra men vad ska du med en till bebis till..

• Carmo

Vad elakt att fråga när ni ska skaffa er riktiga jobb...
    Alla jobb är ju för sjutton riktiga. Alla bidrar till att samhället ska fungera.
    Personlig assistent är ju verkligen ett viktigt jobb!

Jag fattar inte att folk kan vädera jobb så olika. Alla jobb är egentligen lika mycket värda. Det är bara tyvärr många som inte fattar det...

(Sorry, detta var Off Topic men kände att jag behövde få kommentera det)

• Jenna3
    Carmo skrev 2007-07-08 20:47:21 följande:
    Vad elakt att fråga när ni ska skaffa er riktiga jobb... Alla jobb är ju för sjutton riktiga. Alla bidrar till att samhället ska fungera.Personlig assistent är ju verkligen ett viktigt jobb!Jag fattar inte att folk kan vädera jobb så olika. Alla jobb är egentligen lika mycket värda. Det är bara tyvärr många som inte fattar det...(Sorry, detta var Off Topic men kände att jag behövde få kommentera det)
    TACK!
  • jennsan22

carmo Tack önskar alla resonerade som du!
    jenna3: Vi har ett viktigt och bra jobb som vi ska vara stolta över! Nästa som frågar när jag ska skaffa ett riktigt jobb ska få en spark på smalbenet=) hehe

• Drömmar och förhoppningar

Jag är tvilling, och de dummaste frågor jag har fått rör oftast det. En gång var det en klasskamrat till mig som frågade på fullt allvar om det gör ont på mig om han slår min syster. Den vanligaste frågan jag får, oftast så fort någon får reda på att jag är tvilling, är "Är ni enäggs- eller tvåäggstvillingar?" Vad har det med saken att göra liksom??? De känner mig kanske inte ens, och inte känner de mig bättre av att veta det!

Svar på tråden Dumma frågor..