• Anonym

Hur blir man snyggare?

Någon som har tips på hur man med enkla medel kan bli snyggare...? Känner mig så ful och tråkig. Inga dyra grejor. E fattig typ.

• Svar på tråden Hur blir man snyggare?
  • Alkemisten

Ett "enkelt" knep är att sträcka på sig och försöka le ofta. Det ger en bättre utstrålning. fast visst kan det vissa dagar kännas svårt.

• Anonym (F)

Tona håret själv (eller be en kompis om hjälp).
    Måla naglarna i en fin färg!
    Köp ETT nytt plagg i en klar färg (behöver inte vara dyrt, typ på H&M).

Gör ALLA dessa tre saker (en kanske inte räcker..) och du blir genast snyggare!

• Anonym (gör som ja)

Separera haha. Jag tappade nästan 20 kg på 10v o e nu grymt populär hos killarna

• Anonym

Sola några ggr, tona håret, klipp det, styla det. Köp lite nya kläder, satsa på basgarderob på Gina tricot, det är värt det.
    Sminka dig, gör naglarna. Simma nån gång i veckan så känner du dig piggare.

Känner precis som du och har tagit kommandot nu. Har köpte nya kläder, se till att fixa håret, sminkar mig, solar, ska göra mina naglar.

• Anonym

Ja..man behöver rycka upp sig när man fått barn och går hemma...

tack för alla tips. tar gärna emot fler.

• Jofimiel

Jag är inte speciellt vacker, men jag är lycklig (har snart gått ner 50kg) och iochmed det utstrålar jag lycka och får varje dag höra att jag e så fin.... 

jag tror att man måste gå djupare, försöka hitta lyckan innifrån. Då kommer du inte känna dig ful och du kommer inte utstråla det heller...

stor kraaam

~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • sötäpplet

Jag känner mej snyggare när jag tar han om mej själv. T.ex. noppar ögonbrynen, gör en ansiktsbehandling, peeling, solar. Och så går ut och gör roliga saker. Enkla saker som ligga på stranden, fika med kompisar, titta i butiker, gå på teater/bio.

Och då sträcker jag på mej, ler oftare och antar att eftersom jag känner mig snyggare så blir jag snyggare?

• Tiilly

1. Gå till en elevsalong och fixa håret. Du kan komma undan med en fjärdedel av det vanliga priset.
    2. Peela ansiktet med en bra peelingkräm. Under tiden kokar du upp örter i lösvikt, (olika örter påverkar hyn på olika sätt, kammomill lugnar, pepparmynta rengör och piggar upp etc) under lock i en stor kastrull. Ställ dig över kastrullen och täck huvudet med en handuk för att koncentrera ångorna. Lägg därefter en ansiktsmask, t.ex. en vitaliserande från Dr Hauschka, finns i testförpackningar för cirka 30 kr i hälsokostaffärer, (annars ett ganska dyrt märke).
    3. Ta hand om din hy, använd ekologiska naturliga (prisvärda) produkter, t.ex. Eilas, Weleda, Green people eller Eco Cosmetics, som också finns i hälsokostaffärer. Ligger runt 100-lappen per produkt och är betydligt bättre än de billigare märkena i vanliga affärer. Ta ett bad med några droppar ekologisk olivolja så blir du len och fin.
    4. Rör på dig, ta en promenad, simma eller ut och spring. Se till att få tillräckligt med sömn och drick mycket vatten (minst 1 liter/dag).
    Lycka till!

• pocahontasflickan

Gå in på www.plagg.nu så kan du få tips om kläder med mera. Jag fick många bra ideer därifrån.

• Mamsis

Snor skamlöst tipsen ovan...
    Nu jäklar ska jag bli en kalaspingla!

• Anonym

Bästa skönhetstipset: Le och se glad ut!

(Duscha för att vara fräsch, smink, köp kläder i nån neutral färg (svart är alltid inne och passar med allt), unna dej själv ett besök hos frissan varannan månad (lägg undan pengar).

Jag är också en fattiglapp och kämpar för att kunna se någorlunda snygg ut. Gör ungefär som ovan.

• Mrs Smith

En sak som alltid får mig att känna mi snygg när jag går hemma och skrotar är att se till att ha fina hemmakläder. Att traska omkring i sunkig hålig t-shirt och fett hår är inte så bra för själförtroendet. Hm har snygga pyamasar och mjuka bhar för hemmabruk.

En annan sak är att vistas ute så mycket som möligt, du som är mammaledig har ju möjlighet att gå omkring mycket.

Jag vet att man måste ha sköna skor för att traska omkring (även om jag principiellt är emot det då sköna skor ofta är = otroligt fula), men se till att skorna är snygga och att du är lite matchad, det brukar göra susen för själförtroendet.

• Anonym (lycklig)

Lyckliga personer ser i allmänhet snyggare ut! Man kan "låna" deras kroppsspråk om man själv inte är speciellt lycklig för tillfället.

* Le mycket och ofta, även mot folk du inte känner. Då får du mer stor sannolikhet ett leende tillbaka och detta gör att du själv mår bättre!
    * Sträck på dig.
    * Klä dig rätt för din figur. Göm dig inte i för stora kläder utan visa att du tycker att du är fin som du är.
    * Om det är nån speciell person som du vill se snygg ut inför så se till att le och tänka på nåt positivt samtidigt - det ger bättre utstrålning i ögonen! Syns även på foton!
    * Variera och överraska! Även om man har en favoritfrisyr, favoritsminkning eller favorittröja så behöver man inte använda den jämt. Därigenom visar man att man är snygg i vad som helst!

I övrigt har jag märkt att jag mår bättre (och därmed ser snyggare ut!) när jag undviker att umgås med energitjuvar som tar min positiva energi men bara ger negativ energi tillbaka.

Svar på tråden Hur blir man snyggare?