• Lilu

Ni som har/haft schäfer!!!

Ni som har eller har haft schäfer. Har de haft problem med höfter eller knän?

Verkar som att det är väldigt vanligt....min systers hund som nu är 10 månader måste dom ta bort i morgon pga av gravt fel i båda höfterna och båda knäna

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som har/haft schäfer!!!
  • Lilu

Ingen???

• jojo7

livmodersinflammation vid 10 mån och magvred vid 3år sen var det fel på buksportkörteln så vi var tvungna att avliva..

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Lilu
    jojo7 skrev 2007-07-02 19:53:12 följande:
    livmodersinflammation vid 10 mån och magvred vid 3år sen var det fel på buksportkörteln så vi var tvungna att avliva..
    Ucsha det lät inte kul det heller. Inte så vanligt kanske men. Dom blir ju trots allt en familjemedlem
  • Månglimt

Nej ingen av min familj schäfrar har haft höftproblem, en fick cancer dock.

• Mirakel händer

Vi hade en när vi var små och bodde hemma. Vi fick avliva våran underbara Schäfer när hon var 1 och ½ år pga hennes ena höft kula inte fanns, så ju äldre hon vart ju mer jobbigt och ont hade våran underbara hund. Då hade vi haft henne ca ½ år.

♥♥♥Är snart på g igen♥♥♥
  • HannaL

har en på 6 år, hur pigg å kry som helst, inga problem alls.

• HannaL

har en på 6 år, hur pigg å kry som helst, inga problem alls.

• clay

Har en tik på 7 år med C-höft. Hon mår finemang. Vi bor dock på nedre botten för att inte belasta hennes höfter i onödan plus att vi håller henne i normalvikt.

• jara81

Min schäfer fyller 5 i höst o henne har det aldrig varit något problem med. Ett energiknippe som studsar fram.

• 4barnsMom

Japp, det hade hon...

De ska vara röntgade som valpar, men det är ingen garanti...

Stolt Mamma till Samuel -97 Elin -00 Elias -06 & NovemberBebis i magen!!
Svar på tråden Ni som har/haft schäfer!!!