• Anonym (orolig)

Slemmig flytning :(

Jag fick precis en riktigt slemmig (som gelé) flytning. Genomskinlig men en aaaaaning ljus ljus gul kanske, luktade dock ingenting. Den såg ut som en ÄL-flytning. Är i vecka 16.
    Någon som varit med om detta eller vet vad det kan vara??
    Antar det är vanligt med olika slags flytningar under graviditeten men jag blir ändå lite orolig!

• Svar på tråden Slemmig flytning :(
  • Anonym

Vissa får ökad flytning när dom är gravida.

• Anonym (A)

Precis en sådan flytning fick jag i förrgår.
    Är bara i v 8 (snart 9) och satt på toa när den kom.
    Var ganska stor, typ som en putterkula och såg ut som äl-flytning både till utseende och konsistent.

Har inte fått någon mer sån men undrar oxå om det är vanligt att få en sådan flytning. För äl kan det väl inte vara??!!

• Anonym (orolig)

Nej, äl kan det inte vara...
    Det är väl bara kroppen som spökar lite med oss!

• Anonym (orolig)

Ökad flytningar ja, men inte gelé-artade väl?

Anonym skrev 2007-07-02 21:41:54 följande:
    Vissa får ökad flytning när dom är gravida.
    När jag söker på fl om detta får jag bara upp en massa om slemproppen, och den kan väl inte försvinna nu?!
  • Anonym (Lejon)

Nej det är bara kroppen som har olika hormon förändringar:) jag är i v.31 och har fått det titt som tätt....så de är ingen fara:) men om ni är oroliga prata med er BM

• Nine

Har fått precis samma här för ett par dagar sen... blev smått chockad!! Är i v16 och tänkte att slemproppen kan väl inte gå nu..

Skönt att höra att det är fler som har samma och det är naturligt!!

Håll tummarna för att vår lilla tös blir storasyster i december-07 :-P
  • Anonym (orolig)

Nine: Men då är det nog helt normalt. Man blir ju lite nojig sådär i början när det händer nya saker.

• Anonym (jag me)

Jag är i v 13 och har haft såna flytningar flera ggr. Bebisen såg frisk å kry ut på vul i förra veckan, så jag antar att det är normalt!

Svar på tråden Slemmig flytning :(