• Kokos Kajsa

Ögonlaserbehandling?

Funderar på att operara mina ögon med laser för att slippa glasögon? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Ögonlaserbehandling?
  • Kokos Kajsa

puffar och gnuggar ögonen

• Kokos Kajsa

tjena snickeboa och shittelitt. Har ni funderat länge? Känner någon som gjort det?

Jag har 3 olika kompisar som har gjort och är nöjda men det känns som om det borde finnas någon som inte är nöjd eller?

En utav dem fick operera om och blev bättre sen (detta var dock några år sedan)

Av den andra två har den ena opererat med Lasek (den smärtsamma) och den andra med Lasik (den enkla).

Han som opererat med Lasek opererade bara för en vecka sedan och har svårt att uttala sig om resultatet. Dock ser han redan bättre men vågar ännu inte köra bil. Otroligt smärtsamt för honom.

Hon som fick en Lasik operation kom till jobbet dagen efter operation och såg fin fint. Gjorde inte ont. (Man hoppas ju att man kan få denna operation.)

• signaturbyte

Min sambo funderar på det, då han nyss va hos optikern och dom konstaterade att han hade 20% syn (var inte med och sambon är lite kinkig när det gäller allt detta och glasögon, så jag vet inte mycket) men han är närsynt, så mycket vet jag.

• cast77

Jag skall göra en lasik nu den 16e så efter det har jag lite erfarenhet Är det någon annan som gjort lasik?

Lycklig mamma till Maja 03 och Nelly 06
  • Pojkmamma

Jag har hört att synfelet kommer tillbaka så småningom. Jag är inte säker men jag tror att det var 80% eller något som hade samma styrka på glasögon/linser efter 10 år. Det låter väldigt högt tycker jag. Annars hade jag varit intresserad av det också.

Hoppas någon kan gräva fram lite fakta.

• missis

många blir nöjda med resultatet efter en synfelsbehandling men en ganska stor del av de som behandlas kan få problem med mörkerseende, svårt att läsa skyltar då det är grått ute, det reflekteras lixom, endel kan därför få problem att köra bil.men många blir åxå nöjda! det är inte heller alla som kan genomgå behandlingen, förs görs en förunderskökning o mätning av ögats pupill, ögonen bör inte vara för torra då lasik torkar ut ögonen.

har du provar dygnetrunt linser???

• cast77

pojkmamma Det har jag aldrig hört och då har jag träffat flera som har gjort operationen när den var ny. Däremot så får ju alla ålderssende i alla fall tillslut.

missis Jag ser redan nu som det är väldigt dåligt på kvällen så jag räknar inte med att det skall bli bättre där tyvärr. Jag kan inte ha linser sedan jag hade en ögoninfektion för sju år sedan.

• Pojkmamma

Tack för svaret. Det där med åldersseendet har tyvärr redan börjat märkas

• cast77

Nu har jag gjort min operation och jag kan SE. Helt underbart!

Det blir ganska fort tort men det har jag ögondroppar till och jag ser hur bra som helst. I fredags (dagen efter operationen) så körde jag bil och hade inga problem....

Svar på tråden Ögonlaserbehandling?