• Billy och Jag

Gula väggar är?

i morgon ska vi tapetsera om i sovrummet. Det är ett stort luftigt rum, men som nu har mörklila tapeter så det ser mörkt och trist ut.

Färgerna vi köpt är; Gult (inte mörkt men inte jätte ljust utan mellan) att ha som nederdel och sen en vit tapet med ca 5 cm breda ränder, varannan rand är vit och varannan är ljust ljust gult/beige och en bord som är mönstrad mellan mörkare och ljusare gult. Den randiga tapeten ska alltså vara uppe och den enfärgade nere och borden mellan dem.

Jag är ute efter en lite gammeldax och bondromantisk stil, nästan herrgård.

Jag tror det blir jätte fint Vad tror du?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 22:48:19:
    Om ni rösat "annat"? Kommentera gärna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-06 11:35:39:
    nu är det klart, supernöjd! Jag skiter nog i vilka färger det är när jag sover, då är det mörkt och jag blundar!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gula väggar är?
  • Elli47

Ganska fint men jag tänker på min första lägenhet där det var gul tapet med vita blommor i sovrum/vardagsrum... det var å andra sidan inte så farligt, i köket var det knallrosa väggar och mörklila skåp... Men du förstår vilka associationer jag får av gula väggar, så jag skulle nog inte vilja ha det här hemma!

• Billy och Jag
    Elli47 skrev 2007-07-02 22:48:28 följande:
    Ganska fint men jag tänker på min första lägenhet där det var gul tapet med vita blommor i sovrum/vardagsrum... det var å andra sidan inte så farligt, i köket var det knallrosa väggar och mörklila skåp... Men du förstår vilka associationer jag får av gula väggar, så jag skulle nog inte vilja ha det här hemma!
    Jo, då kanske man hunnit lessna!

Jag ville ha gula eller gröna.. Nu vart det gula.. Jag vill ha LJUST, men inte vitt.. Ska bli så skönt att slippa mörkret i sovrummet.. då kanske man vill ligga kvar en stund på morgonen
  • Dino78

Det blir nog fint även om jag hellre har mörkt där jag ska sova.
    Gult har vi i kök och vardagsrum.
    Men vill man ha herrgårdsstilen låter det ju jättebra!

DIF i själ och hjärta
  • Fille Fjonkan

Jag gillar inte gula väggar.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Elli47

Jo det blir säkert jättefint! Jag tycker också vitt är dötrist, däremot älskar jag grönt... skulle kunna ha grönt i olika nyanser överallt!

• Billy och Jag
    Elli47 skrev 2007-07-02 22:52:35 följande:
    Jo det blir säkert jättefint! Jag tycker också vitt är dötrist, däremot älskar jag grönt... skulle kunna ha grönt i olika nyanser överallt!
    Grönt är sååå skönt! Men det har jag redan i köket och hallen
  • Elli47

Åh har du grönt kök... vad avis jag blir...det skulle jag också vilja ha. Har du gröna skåpluckor också eller är det väggarna som är i grönt?

• Billy och Jag
    Elli47 skrev 2007-07-02 23:00:18 följande:
    Åh har du grönt kök... vad avis jag blir...det skulle jag också vilja ha. Har du gröna skåpluckor också eller är det väggarna som är i grönt?
    Luckorna är vita och väggarna är ljusgröna.. Men jag har en fondvägg också som är vit med grå/silverfärgade blommor också i köket Vill byta ut skåpluckorna också.. Får blir nångång i famtiden
  • BF 2008 02 23

det beror på vilken gul.
    i våran förra lägenhet var det en jättemysig varmt gul färg i sovrummet och det var jättesnyggt.

Svar på tråden Gula väggar är?