• Grus grus

Tips till dotterns rum!

Vår dotters framtida rum är väldigt litet: 3,70*2,30.
    Klicka upp bilderna:
    Lovis rum 001.jpg

Lovis rum 002.jpg

Wallies på väggen i Lovis rum.

Vi har satt upp Wallies på en vägg, men annars används rummet till att ha tvätten där, skötbordet, och förvaring av Lovis vagga som inte används längre. Den lilla byrån rymmer hennes kläder, och garderoben som står där har hennes lakan, handdukar och fler kläder. Vi har köpt mattan för att det skulle bli mer färg i hennes vita rum, men jag vet inte vad jag tycker om den...
    Eftersom rummet är litet blir det svårt att möblera! Nu vill jag ha tips! Skötbordet och vaggan (och tvättställningen) ska ut, och jag hade tänkt köpa bord och stolar på IKEA (de allra enklaste för de var minst och tar minst plats). Men tips på smidiga hyllor att förvara leksaker på, framförallt tips på PLACERING i rummet. Hennes spjälsäng ska såklart in också. Vi kan inte måla om rummet, utan det är mest hur och vad vi ska föra in i rummet. Visa gärna bilder och ge tips, ni andra med väldigt små rum! Tacksam för allt!

PS. Som sagt, just nu används rummet mest som extra förvaringsutrymme, så försök bortse från alla plojsaker överallt.

Mamma till Lovis, ett år den 28 april!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-03 13:19:02:
    Fler som har förslag? Till exempel var och hur man kan förvara alla leksaker? Någon snygg liten hylla som kan stå på golvet? Är mattan för stor för rummet? Är det kanske bättre med kapp-gardin i barnrum än längd? Kan man såga av garderobsdörren, så att det blir naturliga hyllor nertill som man kan lägga saker på, och sedan ha dörr upptill för kläder och sånt? Och kanske måla garderobsdörren eller sätta bild på? Eller blir det fult?
  • Svar på tråden Tips till dotterns rum!
  • Grus grus

Please! Om ni inte har några tips, tittar jag ändå gärna på era barns rum! Kanske hittar jag något fint att inspireras av.

• principisessan

du skulle ju kunna ställa spjälsängen mot väggen med fönstret så att inte alla möler hamnar på de "långa" väggarna.. sen kan ni ju hänga upp någon sänghimmel och ta upp en färg från mattan, en hissgadin i samma/matchande färg kanske?
    De små möblerna från ikea kan man ju måla om, ifall ni vill få mer enhetliga färger i rummet.. antar att det är bordet och stolarna som är i obehandlat trä som ni köpt?
    Flytta byrån till den väggen där skötbordet står och ev kan ni byta ut knopparna på den, tex Indiska har massa med fina.
    Ett par hyllor ovanför byrån i vitt med konsoller i tex trä som kan vitlaseras kan ni ju ha lite gosedjur/böcker/korgar.. ?
    Ställ de små möblerna mot väggen där byrån står fast inte så nära fönstret utna kanske mer mitt på väggen..

• principisessan

eller vid en närmare titt så kanske det är bättre att ha småmöblerna mot den väggen som ni har skötbordet mot och flytta byrån mitt på väggen som den står mot redan och sätt upp hyllor ovanför där

• Grus grus

Tack mumin för tipsen! Fler som har förslag? Till exempel var och hur man kan förvara alla leksaker? Någon snygg liten hylla som kan stå på golvet? Är mattan för stor för rummet? Är det kanske bättre med kapp-gardin i barnrum än längd? Kan man såga av garderobsdörren, så att det blir naturliga hyllor nertill som man kan lägga saker på, och sedan ha dörr upptill för kläder och sånt? Och kanske måla garderobsdörren eller sätta bild på? Eller blir det fult?

(Som ni kanske förstår känner jag mig ganska borta just nu i tankarna. Skulle behöva en riktig inredare som kom. Roomservice, var ääääääär ni?)

• Vilmas Mamma

Jag har IKEAs Expedit hylla i min dotters rum.
    Finns numer i modell mindre har jag sett
    Vit & fin, köp rottingkorgar att ha i hyllan, för förvaring!

Har lite bilder oxå..men inte på hyllan trorb jag..

*~Vilma & Edvin~*
  • Grus grus
    Vilmas Mamma skrev 2007-07-03 13:12:55 följande:
    Jag har IKEAs Expedit hylla i min dotters rum.Finns numer i modell mindre har jag settVit & fin, köp rottingkorgar att ha i hyllan, för förvaring!Har lite bilder oxå..men inte på hyllan trorb jag..
    Nja, jättefint rum, men jag undrar om inte den hyllan blir alldeles för stor för Lovis lilla rum. Eller menade du att det fanns ännu mindre än den ni har?
  • Busungarnas mamma

I våran sons rum har vi en byrå som har både lite större och lite mindre lådor, i den går det in en hel del leksaker, den är verkligen smidig och bra på alla sätt.

I en låda finns det pussel, en låda brio järnvägen, en låda med lego, en med bilar, en med "gubbar" en med målargrejor, block, pärlor mm, plus att det är ett skåp som är tvådelat, därinne har han böcker och cd-skivor.

• Grus grus
    Busungens mamma skrev 2007-07-03 13:24:31 följande:
    I våran sons rum har vi en byrå som har både lite större och lite mindre lådor, i den går det in en hel del leksaker, den är verkligen smidig och bra på alla sätt.I en låda finns det pussel, en låda brio järnvägen, en låda med lego, en med bilar, en med "gubbar" en med målargrejor, block, pärlor mm, plus att det är ett skåp som är tvådelat, därinne har han böcker och cd-skivor.
    letade i ditt galleri men hittade ingen bild på den. Det låter verkligen intressant. Var har ni köpt den? Finns det någon sida man kan se den på eller vill du maila mig en bild?
Svar på tråden Tips till dotterns rum!