Tips till dotterns rum!
Vår dotters framtida rum är väldigt litet: 3,70*2,30.
Klicka upp bilderna:
Vi har satt upp Wallies på en vägg, men annars används rummet till att ha tvätten där, skötbordet, och förvaring av Lovis vagga som inte används längre. Den lilla byrån rymmer hennes kläder, och garderoben som står där har hennes lakan, handdukar och fler kläder. Vi har köpt mattan för att det skulle bli mer färg i hennes vita rum, men jag vet inte vad jag tycker om den...
Eftersom rummet är litet blir det svårt att möblera! Nu vill jag ha tips! Skötbordet och vaggan (och tvättställningen) ska ut, och jag hade tänkt köpa bord och stolar på IKEA (de allra enklaste för de var minst och tar minst plats). Men tips på smidiga hyllor att förvara leksaker på, framförallt tips på PLACERING i rummet. Hennes spjälsäng ska såklart in också. Vi kan inte måla om rummet, utan det är mest hur och vad vi ska föra in i rummet. Visa gärna bilder och ge tips, ni andra med väldigt små rum! Tacksam för allt!
PS. Som sagt, just nu används rummet mest som extra förvaringsutrymme, så försök bortse från alla plojsaker överallt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-03 13:19:02:
Fler som har förslag? Till exempel var och hur man kan förvara alla leksaker? Någon snygg liten hylla som kan stå på golvet? Är mattan för stor för rummet? Är det kanske bättre med kapp-gardin i barnrum än längd? Kan man såga av garderobsdörren, så att det blir naturliga hyllor nertill som man kan lägga saker på, och sedan ha dörr upptill för kläder och sånt? Och kanske måla garderobsdörren eller sätta bild på? Eller blir det fult?