• älvanpurjo

wook

aldrig wookat men älskark ina och thai mat.
    så ikväll ska jag försöka har nudlarna och tänkte stimla upp kyckling och ha i majs.. och jordnötsås till.
    något mera att ha i?
    behöver hjälp maken är duktig men vill ju låta honom lsippa laga varige gång det sk wookas.
    dock ej stark mat är gravid och känslig. har även 1 son som äter på 11 månader

• Svar på tråden wook
  • lata kocken Johanna

de färdiga grönsaksblandningarna (för wok) som brukar ligga i frysdisken brukar vara bra
    och prisvärda eftersom man inte behöver köpa alla olika sorter som sen ligger och blir dåliga

vill man göra det enkelt för sig så skaffar man en färdig woksås brukar stå bland de andra asiatiska grejerna....

sen är det bara att strimla kycklingen, steka på den sen dra i grönsakerna och efter en liten stund så drar man i såsen och ngn minut senare är allt klart
    nudlarna kan du servera bredvid eller röra ner (färdigkokta) på slutet i woken

bara att servera med färdig jordnötssås

• älvanpurjo

inte wook påsar dom smakar illa.. massa grönt jag inte gillar i dom

• lata kocken Johanna

det finns massor med olika

hittade en med morötter(olika färger), minimajs och röd paprika - suverän, men den var nog på jobbet förresten... lite svårt att få tag i i handeln

• Modesty2000

Jag brukar köpa konservburkar som innehåller böngroddar, vattenkastanjer, babuskott och minimajs...ofta finns det med blandningar...

Svar på tråden wook