• Pyttan

Testa med clearblue 4-5 dagar före beräknad mens!

Jag har haft svullna ömma bröst i 6 dagar och brukar aldrig ha det mer än någon dag innan mensen.
    Lite illa mående på morgon sidan.
    I morgon är det 4-5 dagar före mensen borde komma.
    Vi ska snart åka bort och hade tänkt äta piller och skjuta upp mensen från början men nu vågar jag nog inte det...
    Så jag vill ju gärna testa snart för att se om jag är gravid eller ej.
    Har många som testat med CB fått ett plus så tidigt??
    Tänkte testa i morgon bitti är det negativt testar jag på fredag eller lördag igen.

• Svar på tråden Testa med clearblue 4-5 dagar före beräknad mens!
  • Smilla75

Du skall räkna antal dagar efter befruktning, ägget fäster på dag 4-10 så dag 6-12 är rimligt att få utslag (sannolikt snarare 12 då)

• Banankakan

Jag har en kompis som testade innan mensen var sen, och då visade det ett plus, fast ett svagt sådant. Så det går att se tidigt.

• Jolley

Jag testade på BIM -5 och fick plus. Så det GÅR! :)

Lycka till!

• 07bebis

Testade på BIM-4 och fick plus! Med Clearblue...

• Pyttan

Och här hann man inte in på apoteket idag så jag får tta mig dit imorgon.
    kan man spara morgon urin och testa efter tex 3 timmar??
    Någon som vet om det funkar??

Annars får jag testa på torsdag morgon istället.

• Banankakan

Det behöver du inte, de säger bara att det blir bäst resultat om du tar morgonurin, så du kan nog testa i morgon när du köpt det.
    Du kan ju köpa den med 2 test i ett paket, kostar inte så mycket mer. Det gjorde jag, dock behövde jag inte använda det andra.

• Kattis1

Jag testade + med Clearblue på bim - 8!!!
    Tyvärr slutade det i ett tidigt mf, så jag tänker aldrig mer testa så tidigt...
    Hade jag inte gjort grav.testet, så hade jag nog nästan trott att mensen varit försenad med 6 dagar.

• Turbo

rfsu´s test som man kan köpa på coop eller pressbyrån visar graviditet tidigare än clearblue. (testade själv + med clearblue på bim-3)

• Edwina

Testade + på bim -5 med clearblue

• mej78

Jag skulle tro att om du "håller" dig (alltså avstår från att kissa på ett par - tre timmar) så kan du testa mitt på dagen för att få lika bra resultat som med morgonkisset... Det handlar om att kisset ska vara så "koncentrerat" som möjligt.
    (Så blev jag tillsagd att göra för ett par år sedan när jag skulle testa).

Svar på tråden Testa med clearblue 4-5 dagar före beräknad mens!